کد خبر : 29185
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی در گیلان به مدرسه می‌روند

۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی در گیلان به مدرسه می‌روند

استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اولی در بیش از هزار و ۲۷۰ کلاس دارد.

نادر جهان‌‌آرای صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس روز شکوفه‌ها در دبستان نبوت ناحیه 2 رشت با اشاره به اینکه مدارس امکانی مقدس برای تعلیم و تربیت هستند اظهار داشت: مدرسه مکانی مقدس در طول زندگی آدمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان اول ابتدایی از امروز خانه‌ای دوم و خانواده‌ای دیگر را تجربه می‌کنند و مدرسه خانه دوم آنها محسوب می‌شود گفت: والدین از نخستین روزهای مدرسه باید به صرف صبحانه کامل دانش‌آموزان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جهان‌آرای با تاکید بر اینکه رعایت نظم و مقررات در مدارس می‌تواند از ابتدا موجب تقویت نظم‌پذیری و انظباط در دانش‌آموزان شودخاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مدارس و خانه به فضای شاد، با نشاط و مفرح نیاز دارند و در شرایط کنونی این نوگلان باید از فضاهای غمگین به دور باشند.

وی با اشاره اینکه خلق لحظه‌های شاد و مفرح باید از سوی مدیران و مربیان مدارس مورد توجه واقع شود تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان این سرزمین هستند و در این راستا همواره آموزش و پرورش نیازمند مشارکت خانواده‌ها، تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی است.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه ضریب مشارکت آحاد مردم با آموزش و پرورش در استان‌های مختلف متفاوت است گفت: گیلان با پیشینه غنی فرهنگی از سابقه فرهنگی مطلوب برخوردار است اما با توجه به آمار متاسفانه ضریب مشارکت اولیا، تشکل‌های مردمی و دستگاه‌ها در ساخت و ساز اماکن آموزشی در گیلان پایین‌تر از دیگر استان‌ها است.

جهان‌آرای با بیان اینکه امروز مدیران، مربیان و اولیا به عنوان شخصیت‌های موثر در راستای امر آموزش وظیفه دارند تا فضایی پاک و مهربانانه را برای دانش‌آموزان فراهم کنند افزود: ایجاد فضایی شاد و مهربانانه در مدارس و خانه ضرورت دارد و برای رسیدن به این هدف باید هزینه‌های مادی و معنوی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از 32 هزار دانش‌آموز پایه اول دارد خاطرنشان کرد: تعداد مدارس دوره ابتدایی استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار 140 مدرسه و تعداد کلاس‌های پایه اول بیش از هزار و 270 کلاس است.

وی تعداد کل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان گیلان را 189 هزار نفر عنوان کرد و با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 9 هزار و  500 کلاس درس در مقطع ابتدایی مهیا شده است افزود: حدود 9 هزار معلم کار تدریس مقاطع ابتدایی در استان گیلان را بر عهده دارند که از این تعداد هزار و 300 معلم در پایه اول تدریس می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار