کد خبر : 86952
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

۳۶ زندانی جرائم غیرعمد در بندرانزلی آزاد شدند

۳۶ زندانی جرائم غیرعمد در بندرانزلی آزاد شدند

۳۶ زندانی جرائم مالی و غیر عمد انزلی با انجام اقدامات فرهنگی و اصلاحی و اعمال مدیرت نوین در زندان انزلی و کمک خیرین استانی و شهرستانی آزاد شدند.

به گزارش گیلانستان، رئیس کل دادگستری گیلان روز پنجشنبه در آیینی که به‌مناسبت آزادی این زندانیان در بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: نظام‌ جمهوری اسلامی ایران بر حفظ کرامت انسانی تاکید دارد زیرا همه مخلوق خدا بوده و باید حرمت و کرامت انسان‌ها حفظ و به آنها فرصت داده شود که اگر مسیر اشتباهی رفتند دوباره برگشته و به اصلاح و بازنگری خود بپردازند.

 

حجت الاسلام حمزه خلیلی با بیان اینکه اگر زندانی پس از اصلاح و اقدام فرهنگی- مشورتی راه درست را برگزیند پس از آزادی به طور قطع، خطا نمی‌رود، افزود: چنین فردی در صورت غفلت نیز بلافاصله به جبران آن اقدام می‌کند زیرا تعداد کمی از افراد جامعه شرور هستند و به فطرت خود پشت نموده اند.

 

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به شیوه‌های تبلیغی و ارشادی تصریح کرد: از آن جا که نظام فکری و اندیشه‌ای در اسلام با سایر مکاتب خصوصا مادی تفاوت دارد باید با مبنای دینی و اسلامی، با شیوه های نوین و امروزی نسبت به اصلاح و ارشاد بزهکاران اقدام نمود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مدیران و مسئولان زندان ها جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا ندامتگاهی با چارچوب‌ها و معیارهای تربیتی و آموزشی بر مبنای نظام فکری و اسلامی و نیز تجارب بشری- عقلانی در استان به صورت پایلوت اجرا و پایه‌گذاری نمایند تا در صورت موفقیت کامل این مدل در کل کشور اجرا شود.

 

سیف الله مسرور معاون قضایی دادگستری استان نیز اظهار کرد: در این بازدید به مناسبت فرارسیدن میلاد مولای متقیان امام علی (ع) و ایام دهه مبارک فجر با تلاش مقامات قضایی شهرستان بندر انزلی و مسئولان اداره کل زندان ها، ۳۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد واجد شرایط بوسیله ستاد دیه و انجمن حمایت و خیرین استان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با احتساب زندانیان آزاد شده در مجموع تا کنون ۴۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد بوسیله کمک های خیرین آزاد شده اند.

 

مدیر کل زندان‌های گیلان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد:یکی از برنامه های این اداره کل آزادی زندانیان بدهکار مالی با کمک خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان است. در این راستا از ابتدای سال تا اکنون ستاد دیه استان بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که بدهی سنگین مالی داشته اند را آزاد کرده است.

 

رضا محمدی اصل با بیان اینکه امسال در آیین گلریزان‌های برگزار شده در سراسر استان حدود چهار میلیارد تومان جمع‌آوری شد، افزود: زندانیان بدهکار مالی از تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی بدون بهره بانکی بهره‌مند شده و ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض دریافت می کنند. هم اینک تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در انزلی از حدود ۸۰ زندانی به ۶ نفر رسیده ست و این مساله در استان عمومیت دارد.

 

شادمان احمدی نژاد رئیس اداره زندان بندرانزلی گفت: مجموع بدهی این ۳۶ زندانی بالغ بر پنج میلیارد ریال بود که با گذشت شکات، کمک خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و پرداخت ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال برای اولین بار زندان شهرستان بندرانزلی به ظرفیت استاندارد (برخط) دست یافت.

 

لازم به ذکر است در مرحله اول آزاد سازی زندانیان انزلی امسال ۲۸ نفر با پرداخت حدود ۱۷۷ میلیون تومان از سوی خیرین آزاد شدند و بدهی شکات این زندانیان ۳۸۰ میلیون تومان بود که با گذشت آنها این افراد به کانون گرم خانواده بازگشتند.

 

ستاد دیه در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است در کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار