کد خبر : 29791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

۳ عضو شورای شهر رشت مانع انتخاب شهردار شدند

۳ عضو شورای شهر رشت مانع انتخاب شهردار شدند

فاطمه شیرزاد، بهراد ذاکری و رضا رسولی با ترک ناگهانی صحن شورا مانع از انتخاب شهردار رشت در جلسه امروز شورای شهر رشت شدند.

به کزارش گیلانستان، رضا رسولی صبح امروز در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که به صورت فوق‌العاده برگزار شد اظهار داشت: حضور اصحاب رسانه سبب می‌شود تا اعضای شورا با انگیزه بیشتری تصمیم‌گیری کنیم.

نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به بیماری صعب‌العلاج یکی از کارکنان حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت عنوان کرد: لازم است تا مبلغ 10 میلیون تومان جهت برطرف کردن مشکلات به وی اعطا شود.

رسولی پست شهرداری را جایگاهی سرنوشت‌ساز برای شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: امروز و در این جلسه به بررسی برنامه کاری سایر کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت می‌پردازیم.

بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام اینکه نصب دستگاه زباله‌سوز در شهر رشت بیشتر به مشکلات مردم اضافه می‌کند افزود: اجرای این امر خطرات فراوانی در پی دارد.

در ادامه جلسه سه کاندیدای باقی‌مانده تصدی جایگاه شهرداری رشت به ارائه برنامه‌های کاری خود پرداختند.

سینا مقدادی به عنوان نخستین نفر پشت تریبون شورای شهر رشت قرار گرفت و با تاکید بر لزوم همکاری شورای شهر رشت و سازمان نظام مهندسی گیلان افزود: این هماهنگی سبب کاهش مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز می‌شود.

وی مشکلات آسفالت را یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های آسفالت در شب می‌تواند از بروز ترافیک در شهر جلوگیری کند.

این کاندید تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به لزوم احداث فضای سبز در شهر رشت تصریح کرد: اجرای پروژه‌های فضای سبز، سرانه فضای سبز رشت را افزایش داده و در جذب گردشگر موثر است.

مقدادی با اشاره به راهکار برطرف کردن معضل زرجوب و گوهررود عنوان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار من در صورت تصدی پست شهرداری قرار دارد.

وی تفکیک سازمان سیما و منظر از سازمان فضای سبز را یکی از برنامه‌های کاری خود عنوان کرد و بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و گردشگر بهترین راه برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت است.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت با بیان اینکه سرمایه‌گذاران جرأت نمی‌کنند در شهر رشت سرمایه‌گذاری کنند تصریح کرد: من از بروز هر گونه تبعیض در شهرداری جلوگیری می‌کنم.

مقدادی با بیان اینکه در عزل و نصب‌ها از انجام هر گونه لابی خودداری می‌کنم خاطرنشان کرد: قطعاً اگر شهردار رشت را بر عهده بگیرم عزل و نصب‌ها به بهترین شکل انجام می‌شود.

سیدمسعود موسوی دومین کاندیدایی بود که امروز و در این جلسه پشت تریبون شورای شهر رشت قرار گرفت و گفت: از تمام توانم برای خدمت به شهر رشت و مردم این شهر استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای شهرداری رشت تاسف‌آور است که صرفاً دغدغه پرداخت حقوق کارکنان را داشته باشد عنوان داشت: نبود ساختار مناسب اصلی‌ترین مشکل شهرداری رشت است.

موسوی با اعلام اینکه می‌توانیم برای مدیریت شهرداری رشت از شیوه مدیریت استان‌‌ها یا کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم اظهار داشت: وصول مطالبات شهرداری بخشی از مشکلات شهرداری را برطرف می‌کند.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌های ملی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا از ظرفیت منطقه آزاد انزلی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار سناریو ندارد عنوان کرد: استان گیلان ظرفیت بالایی دارد اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و برای آن برنامه‌ریزی نمی‌شود.

بهزاد نیک‌فهم آخرین کاندید تصدی پست شهردار رشت بود که پشت تریبون شورای شهر رشت حاضر شد و با اشاره به مشکلات موجود در شهردار رشت افزود: ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان شهر رشت در اولویت کاری من قرار دارد.

وی با اعلام اینکه امروز باید برای برطرف کردن مشکلات شهر رشت با استراتژی دقیق و صحیح کار کنیم خاطرنشان کرد: امروز من آبروی جوانان رشت هستم و تلاش می‌کنم شهر را برای زندگی فرزندان این شهر مهیا کنم.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت ضمن تشریح چشم‌انداز ترسیم شده برای شهر رشت تا سال 1400 تصریح کرد: شهر رشت باید سرزنده، هوشمند و شهروندمحور باشد تا عدالت اجتماعی در آن برقرار شود.

نیک‌فهم ایجاد محلات ضعیف‌نشین و ثروتمندنشین را خطری برای شهر رشت دانست و عنوان داشت: سکونتگاه‌های غیررسمی و بازار رشت امروز از ناایمن بودن رنج می‌برد.

وی صنعت سرگرمی را راهکاری برای جذب گردشگر در شهر رشت دانست و اظهار داشت: احیای سنت تاریخی بازارهای هفتگی و توسعه گردشگری مذهبی سبب جذب گردشگر در رشت می‌شود.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت کاشت گونه‌های گیاهان بومی در خیابان‌های رشت را یکی از برنامه‌های کاری خود دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا از بودجه‌های ملی در شهرداری رشت استفاده کنیم.

نیک فهم با بیان اینکه مشکلات امروز شهر رشت ناشی از مشکلات دوره‌های گذشته است خاطرنشان کرد: من به افرادی که برای انتصابات به من فشار بیاورند “نه” می‌گویم.

با وجود اینکه براساس اعلام قبلی قرار بود در این جلسه برای انتخاب پست شهرداری رشت رای‌گیری شود اما رضا رسولی، فاطمه شیرزاد و بهراد ذاکری به تدریج جلسه شورا را ترک کردند تا جلسه از رسمیت خارج شود.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با وجود این شرایط 10 دقیقه استراحت اعلام کرده و در هنگام خروج از جلسه اعضای باقی‌مانده را به اتاق خود دعوت کرد اما فرهام زاهد و احمد رمضانپور نرگسی خطاب به وی گفتند که به‌زودی باید منتظر عزل خود از جایگاه ریاست شورا باشد.

پس از 10 دقیقه امیرحسین علوی وارد صحن شورا شد و ضمن اعلام پایان جلسه شورای شهر بیان کرد که جلسه آینده به صورت عادی در روز دوشنبه برقرار می‌شود.

اسماعیل حاجی‌پور پس از پایان جلسه با فرماندار رشت تماس گرفت و خواست تا هر چه سریع‌تر بنا به ظرفیت‌های قانونی خود جلسه‌ای فوری در راستای انتخاب شهردار برگزار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار