کد خبر : 83457
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

۴۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های گیلان اصلاح شد

۴۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های گیلان اصلاح شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به شناسایی ۹۸ نقطه حادثه خیز در راه‌های استان گفت: تاکنون ۴۰ مورد از این نقاط حادثه خیز رفع و اصلاح شده است و برای امسال هم ۱۷ نقطه دیگر برنامه‌ریزی شده و در دست انجام است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، غلامعلی نیک فهم روز سه شنبه در گفت و گویی یکی از مباحث مهم در زمینه ایمنی محورهای مواصلاتی استان را شناسایی و حذف نقاط پرحادثه دانست و اظهار داشت: تاکنون از ۱۷ نقطه حادثه خیز هدف‌گذاری شده برای امسال، نسبت به رفع و اصلاح ۱۰ مورد در حوزه راههای مرکز و شرق استان اقدام شده و هفت مورد دیگر در غرب گیلان هم در دست انجام است و تا دهه فجر به انجام می رسد.

 

وی ادامه داد : البته همه نقاط حادثه خیز استان در سال ۹۶ بعد از شناسایی آشکارسازی شده است و امیدواریم با رفع اشکالات راهها و افزایش ایمنی جاده‌ای بتوانیم حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن را کاهش دهیم.

 

نیک فهم همچنین با اشاره به تاثیر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات گفت: در این راستا، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طرح‌های ایمن سازی فیزیکی ویژه کاربران آسیب‌ پذیر مثل راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به کاربران جاده‌ای(دانش آموزان، عابران، موتورسواران)، آشکارسازی وسایل نقلیه هدف (کامیون ها، وانت ها و موتور سیکلت ها)، بازرسی ایمنی راهها، کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، آگاهی بخشی و اصلاح رفتار ترافیکی کاربران جاده را در استان اجرا کرده است.

 

گیلان دارای ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از انواع راههای برون شهری و روستایی است، ۳۰۲ کیلومتر راه اصلی، ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۲۹۳ کیلومتر روستایی که ۸۳ درصد راههای استان راه روستایی و ۱۷ درصد مابقی راههاست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار