کد خبر : 33747
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397- 47: 12

۵۳۲ میلیارد ریال امسال نصیب صیادان گیلانی شد

۵۳۲ میلیارد ریال امسال نصیب صیادان گیلانی شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت:‌‌ از ابتدای شروع فصل فعالیت‌های صید و صیادی در دریای خزر تاکنون معادل ۵۳۲ میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی شده است.

به گزارش گیلانستان اسحاق شعبانی اظهار داشت: همزمان با شروع فعالیت‌های صید و صیادی در نیمه مهرماه امسال و در قالب تعاونی‌های فعال پره تاکنون بالغ بر ۵۳۲ میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی شده است.

مدیرکل شیلات گیلان میزان صید ماهی امسال را نیز برشمرد و افزود: از ۱۵ مهر تا نیمه‌های بهمن امسال بالغ بر هزار و ۳۷۵ تن ماهی استخوانی توسط صیادان گیلانی از بستر دریای خزر صید شد که مقدار آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.‌شعبانی میزان صیدی که سال گذشته در همین مدت نصیب صیادان گیلانی شده بود را برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته تا این زمان حدود ۷۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان از دریای خزر صید شده بود که بررسی‌های اجمالی از افزایش ۹۱ درصدی صید امسال حکایت دارد.

وی نوع ماهیان استخوانی صید شده توسط صیادان گیلانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ‌۵۲۶ تن از ماهیان صید شده یعنی حدود ۳۸ درصد آن ماهی سفید،‌ ۸۱۹ تن یعنی چیزی حدود ۶۰ درصد ماهی کفال و ۲۸ تن معادل ۲ درصد صید امسال نیز به سایر گونه‌های ماهی اختصاص دارد.

مدیرکل شیلات گیلان مهم‌ترین عللی که در افزایش صید امسال تأثیرگذار بوده‌اند را برشمرد و تصریح کرد: آغاز فصل صید و صیادی به مدت ۵ روز جلوتر از تاریخ همیشگی،‌ شرایط جوی مساعد و تلاش و کوشش صیادان از علل مهم افزایش صید ماهی در استان گیلان است.

شعبانی اقدامات شیلات گیلان در سال‌های اخیر جهت بازسازی ذخایر دریای خزر را یکی دیگر از عوامل رونق فعالیت‌های صید و صیادی خواند و عنوان کرد: امسال حدود ۱۱۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی جهت بازسازی ذخایر توسط شیلات گیلان در دریای خزر رها شد.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار صیاد گیلانی در فعالیت‌های صید و صیادی این استان بیان داشت: در حال حاضر ۵۲ پره فعال صیادی در استان گیلان مشغول فعالیت هستند که از شروع فصل صید یعنی از ۱۵ مهر امسال کار خود را برای صید ماهیان استخوانی از دریای خزر آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار