کد خبر : 37989
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398- 02: 17

مدیرکل شیلات گیلان:

۶۰۰۰ شغل در حوزه آبزی‌پروری گیلان ایجاد شد

۶۰۰۰ شغل در حوزه آبزی‌پروری گیلان ایجاد شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: سالانه ۴۳ هزار تن ماهیان گرمابی و ۵ هزار تن ماهیان سردابی در گیلان تولید می‌شود ضمن اینکه ۶ هزار شغل در حوزه آبزی‌پروری ایجاد شد.

به گزارش گیلانستان صمد درویشی امروز در این دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه‌ ماهی در دریای خزر توسط شیلات اظهار داشت: حفظ ذخایر ژنتیکی به ویژه ماهیان خاویاری از برنامه‌های سازمان شیلات استان گیلان در دریای خزر است.

مدیرکل شیلات استان گیلان به گونه منحصربه فرد ماهی سفید در دریای خزر اشاره کرد و ابراز داشت: اگر رهاسازی بچه ماهیان در دریای خزر را انجام ندهیم در مدت ۲ سال با مشکلات صید در استان گیلان مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به تلاش در راستای تنوع آبزی‌‌پروری در استان گیلان خاطرنشان کرد: سالانه ۴۳ هزار تن ماهیان گرمابی و ۵ هزار تن ماهیان سردابی در استان گیلان تولید می‌شود ضمن اینکه ۶ هزار شغل در حوزه آبزی‌پروری ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه ایجاد مشاغل خانگی در حوزه آبزی‌پروری از رویکردهای این سازمان در استان است خاطرنشان کرد: اگر هر خانه روستایی از آب چاه برخوردار باشد می‌تواند حتی در زمینه تولید ماهی تأثیرگذار باشند.

درویشی گفت: اگر هر خانه روستایی از آب چاه برخوردار باشد می‌تواند ۲ تن ماهی تولید کند و اکنون ۳۵۰ منزل روستایی در این زمینه فعالیت دارند و با توجه به تکثیر ۷ گونه آبزیان در راستای بازسازی ذخایر در گیلان، بنابراین تنوع گونه‌ای را از برنامه‌های خود قرار دادیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار