کد خبر : 57132
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

نماینده مردم رشت در مجلس:

۶۰ میلیون ایرانی در قالب طرح تأمین کالای اساسی یارانه می‌گیرند

۶۰ میلیون ایرانی در قالب طرح تأمین کالای اساسی یارانه می‌گیرند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اتمام بررسی طرح تأمین کالای اساسی در مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ۶۰ میلیون ایرانی یارانه کالا می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگویی درباره آخرین وضعیت طرح «تأمین کالاهای اساسی ویژه اقشار آسیب‌پذیر»، گفت: ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح از محل تبصره ۲ و ۱۴ قانون بودجه تأمین شده است، دولت مشکلی برای تأمین اعتبار طرح اعطای کالای اساسی به اقشار آسیب‌پذیر ندارد و ما موافقت دولت را در این باره اخذ کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که کالاهای اساسی را به صورت دقیق مشخص کند و کارت اعتباری برای مردم در نظر بگیرد تا مردم از این طریق بتوانند کالاهای اساسی خود را تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده است و احتمالاً هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: ما در این طرح تأکید کرده‌ایم که دولت هر چه سریعتر کارت اعتباری برای کالاهای اساسی را به اقشار آسیب‌پذیر اعطا و آن را شارژ کند تا مردم بتوانند کالاهای اساسی خود مانند گوشت، مرغ، روغن، پنیر و تخم‌مرغ را از این طریق تهیه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است ۶۰ میلیون نفر در طرح تأمین کالاهای اساسی تحت پوشش قرار گیرند که مبالغی در کارت بانکی خانوارها شارژ می‌شود اما این مبالغ قابل برداشت نیست و افراد باید کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها تأمین کنند.

وی تأکید کرد: طرح تأمین کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر ایرانی در نظر گرفته شده و ۲۰ میلیون نفر کسانی هستند که حقوق‌بگیر نیستند یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا کشاورز و روستایی هستند که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان در کارت اعتباری آنان برای تأمین کالاهای اساسی واریز می‌شود.

کوچکی‌نژاد گفت: همچنین این طرح ۴۰ میلیون نفر دیگر از مردم را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و این تعداد افراد حقوق‌بگیر هستند اما وضعیت زندگی‌شان خوب نیست که در کارت اعتباری این افراد ۶۰ هزار تومان واریز می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت هم موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است، بعید می‌دانم شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد و احتمالاً هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود./ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار