کد خبر : 40907
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398- 09: 18

فرماندار رشت:

۶۵۰ طرح هفته دولت در مرکز استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

۶۵۰ طرح هفته دولت در مرکز استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان رشت گفت: ۶۵۰ طرح و پروژه با اعتبار ۳۷۳ میلیارد تومان هفته دولت در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزاذرش گیلانستان میرشمس مومنی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با دستور تشریح برنامه‌های هفته دولت در رشت اظهار داشت: هفته دولت که منتسب به شهیدان رجایی و باهنر است را تبریک می‌گویم و برای تمام خدمتگزاران نظام اسلامی توفیق انجام وظایف را از خداوند خواستارم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های درنظرگرفته شده در هفته دولت گفت: در مجموع قرار است ۶۱۵ طرح و پروژه با اعتبار ۳۷۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری برسد که ۲۱۴ پروژه آن مربوط به حوزه عمرانی و اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومانی است.

وی تصریح کرد: ۹ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومانی، ۱۵ پروژه فرهنگی و گردشگری با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، ۵ پروژه ۲۱ میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی، ۳ پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در حوزه تعاون و ۱۶۱ پروژه در حوزه مخابرات و ارتباطات با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: ۱۱ پروژه در بخش ورزش و جوانان، ۱۶ پروژه مربوط به حوزه منطقه آزاد با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که از اعتبارات سازمان منطقه آزاد تامین می‌شود و ۱۷۶ پروژه حمایتی و یک پروژه مربوط به حوزه فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌ها و پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه اولویت دستگاه‌ها بایستی تلاش برای ایجاد رونق تولید در استان گیلان باشد بیان کرد: فعال کردن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در استان گیلان ارزشمندترین کار در زمینه رونق تولید محسوب می‌شود.

مومنی‌زاده با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این انتخابات با شعار “گام دوم انقلاب قانون‌مداری و بی‌طرفی” همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها بایستی برای به انجام رساندن این ماموریت بزرگ آمادگی داشته باشند و زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت نیز در این جلسه گفت: در شهرستان رشت ۲۶۸ واحد تاسیسات گردشگری داریم همچنین ۱۱ واحد بوم‌گردی مجاز و ۴ واحد نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۲ دفتر خدمات مسافری در شهرستان رشت فعال هستند.

حسین میرزایی با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا ۳۱ فروردین بیش از ۲ میلیون خودرو وارد شهرستان رشت شده است افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشت همچنین حدود ۸ میلیون مسافر نیز در این بازه زمانی شهرستان رشت را به‌عنوان یکی از مقصدهای سفر خود انتخاب کردند.

به گزارش تسنیم، طبق گزارشات مطرح شده در این جلسه قرار است در ایام محرم ۱۷۰ مبلّغ مرد و زن در سطح شهرستان رشت فعالیت کنند و ۱۴۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی نیز در خدمت عزاداران هستند همچنین هفته آینده کارگاه آموزشی برای مداحان و هیئات مذهبی برگزار می‌شود و پیش‌بینی شد حدود ۲۷۰ ایستگاه صلواتی و تکایا در شهرستان رشت فعال باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار