کد خبر : 39483
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی شده است

۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز و نوسازی ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲۰ هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گیلانستان علی درجانی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: تاکنون در قالب اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی ۸۵ هزار هکتار تجهیز و نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان گیلان اجرای این طرح در باقی اراضی کشاورزی مستعد در استان گیلان بود، گفت: بر همین اساس تجهیز و نوسازی ۲۰ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی گیلان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر ریاست جمهور به استان گیلان، گفت: برای نخستین بار ۶۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی برنج یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در استان گیلان است، تصریح کرد: در همین راستا از روش‌های نوین و علمی برای افزایش کیفیت محصول و میزان تولید آن بهره گیری می کنیم که با توجه به استفاده از این شیوه ها امسال بر اساس پیش بینی ها شاهد تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان گیلان خواهیم بود.

درجانی با اشاره به افزایش قیمت برنج در بازار آن را یکی از دلایل استقبال دوباره شالیکاری برای کشت اراضی شالیزار عنوان و بیان کرد: ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری در استان گیلان دوباره به چرخه کشت بازگشته اند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار