کد خبر : 77237
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400- 34: 11

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

​هشدار دستگاه قضایی به برهم زنندگان نظم عمومی در شب‌ چهارشنبه سوری

​هشدار دستگاه قضایی به برهم زنندگان نظم عمومی در شب‌ چهارشنبه سوری

آقایی ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم عمومی در شب‌ چهارشنبه سوری گفت: طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر کسی که با مواد منفجره و محترقه مانع کسب و کار و موجب سلب آسایش و نظم جامعه شود از سه ماه تا یکسال به حبس محکوم می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «احمد آقایی» شامگاه یکشنبه( ۲۲ اسفند) در گفت‌وگوی خبری عمده‌ترین تخلفاتی که در شب چهارشنبه سوری رخ می‌دهد و نحوه برخورد با متخلفان را برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از عصیانگران از وضعیت روزهای پایانی سال سوءاستفاده کرده و خوشحالی مردم را به حوادث تلخ تبدیل می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی طبق رسالت خود و با کمک نیروی انتظامی، رسانه‌ها و ضابطان امنیت را برای شهروندان فراهم کرده است افزود:‌ دستگاه قضایی بر مدار قانون با آن دسته از افرادی که قصد اخلال در نظم عمومی را دارند، برخورد می‌کند.

آقایی تصریح کرد:‌ بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر کسی که بخواهد با مواد منفجره، محترقه و هرگونه مواد آتش‌زا و خطرناک مانع کسب و کار و موجب سلب آسایش و نظم جامعه شود از سه ماه تا یکسال به حبس محکوم می‌شود.

وی ابراز داشت: هر کسی که بخواهد با این مواد محترقه و آتش‌زا موجبات تخریب اموال منقول و غیرمنقول شهروندان را فراهم سازد به استناد ماده ۶۷۷ از سه ماه تا یکسال به حبس محکوم شده و هر کسی که بخواهد با این مواد موجب مرگ کسی بشود قتل عمد محسوب می‌شود و قصاص در بر دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: اگر کسی با مواد محترقه و خطرناک موجبات سقط مادران باردار شود بر اساس ماده ۶۲۲ قانون مجازات اسلامی از شش تا یکسال به حبس محکوم می‌شود فلذا از همه خانواده‌ها تقاضا داریم که از فرزندان خود مراقبت کنند و به تذکرات ارشادی توجه کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار