کد خبر : 49538
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

رئیس پلیس راهور گیلان:

‌وضعیت نگران‌کننده در استان گیلان / تردد خودرویی افزایش یافت

‌وضعیت نگران‌کننده در استان گیلان / تردد خودرویی افزایش یافت

رئیس پلیس راهور گیلان از افزایش تردد خودرویی در این استان خبر داد و گفت: همزمان با پایان یافتن تعطیلات تردد خودروها در گیلان افزایش یافته و وضعیت نگران‌کننده است.

به گزارش گیلانستان سرهنگ امیر طالبی با بیان اینکه همزمان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی ترددهای بین شهری و داخل شهری در گیلان افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: مردم فکر می‌کنند که با پایان یافتن تعطیلات محدودیت‌های ترافیکی نیز تمام می‌شود و اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان نیز باعث شد که مردم بیشتر از روزهای قبل در خیابان‌ها تردد کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه مشکل ویروس کرونا و محدودیت‌های ترافیکی همچنان در استان پابرجا است خاطرنشان کرد: از 8 فروردین تاکنون در گیلان بیش از هزار و 400 خودرو اعمال قانون شده و 350 خودرو نیز به پارکینگ انتقال یافتند.

وی همکاری و همراهی مردم در جهت رعایت محدودیت‌های ترافیکی و عدم ترددهای غیرضروری را عامل مهم کنترل شرایط فعلی در استان گیلان دانست و تصریح کرد: با اعمال محدودیت‌های ترافیکی و همچنین همراهی مردم از 25 اسفند تاکنون درمجموع 86 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در گیلان کاهش پیدا کرده است.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی ادارات از 8 صبح امروز در سراسر خیابان‌ها و معابر شهرهای مختلف گیلان ترافیک ایجاد شد که نظیر آن را در 20 روز گذشته نداشتیم به‌طوری که در برخی از خیابان‌های شهر رشت تراکم و کندی عبور و مرور را شاهد بودیم و همکاران ما مجبور به بازگشایی ترافیک شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در شهرهایی نظیر لاهیجان و آستانه اشرفیه نیز شرایط ترافیکی همانند شهر رشت بود بیان کرد: اگر این وضعیت ادامه یابد مشکلات ما در استان گیلان دوچندان خواهد شد لذا همراهی و همکاری مردم با پلیس در جهت رعایت محدودیت‌های ترافیکی ضروری است.

وی از توقیف و جریمه خودروها در خیابان‌های شهرهای مختلف گیلان در روز 16 فروردین خبر داد و عنوان کرد: عده‌ای از مردم پس از توقیف و جریمه خودروهای خود خواستار بخشیده شدن جرایم هستند اما نمی‌توان همه محدودیت‌ها را کنار گذاشت و مردم نیز باید با ما برای پایان دادن به وضعیت فعلی همکاری کنند.

طالبی از مردم استان گیلان خواست محدودیت‌های ترافیکی تا مدت زمان تعیین شده یعنی 20 فروردین ماه را رعایت کنند و تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی خواسته خود مردم بود و اگر آنها این شرایط را رعایت نکنند پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند و مأموران ما نیز با قانون شکنان با زبان قانون برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیشتر ترددهای امروز برای افراد بومی و ساکن استان بود گفت: تنها پلاک‌های مربوط به هر شهر می‌توانند در آن محدوده تردد کنند و مشخص است که به‌طور مثال ورود یک شخص از آستانه به رشت جزو ترددهای غیرضروری محسوب می‌شود و ما نیز با این دسته از افراد برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار