کد خبر : 27273
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1397- 38: 17

آئین تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان جشنواره رضوی در رشت برگزار شد

آئین تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان جشنواره رضوی در رشت برگزار شد

آئین تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزرش گیلانستان آئین تجلیل و قدردانی از برگزیدگان کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این مراسم اظهار داشت:‌ نسل امروز به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان تشنه باورهای اسلامی و مذهبی است بنابراین ترویج فرهنگ رضوی باید توسط دستگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مونا ابروفراخ ارتقای سطح و فرهنگ کتابخوانی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ نهادهای متولی امور فرهنگی برای افزایش فرهنگ مطالعه و گرایش به سمت کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان باید از تمام ظرفیت‌های خود در این مسیر استفاده کنند.

وی حمایت از ناشران و مؤلفان حوزه کودکان و نوجوانان را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ آگاهی‌بخشی و برنامه‌ریزی‌ مستمر در این حوزه مستمر باعث می‌شود زمینه بروز و ظهور انواع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز کاهش پیدا کند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تلفیق دانشگاهیان با بدنه اجرایی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ‌استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی و اساتید این حوزه، جامعه اجرایی را در مسیر برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌های کلان یاری می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین رسالتی که کانون پرورش فکری بر عهده دارد برداشتن گام‌های اساسی و برنامه‌ریزی در مسیر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به‌ویژه در حوزه مسائل مذهبی است.

ضیایی پرورش استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان را وظیفه‌ای بسیار خطیر دانست و افزود:‌ هدایت ایده‌های برتر این قشر تأثیرگذار جامعه در مسیر خلق آثاری با مضامین دینی و مذهبی به تقویت هرچه بیشتر پایه‌های تربیتی آنان در جامعه منجر می‌شود.

وی به فواید و برکات برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ قلم‌فرسایی در مسیر ارادت به ائمه اطهار(‌ع)‌،‌ آشنایی عمیق‌تر با موضوعات مذهبی و جهت‌دهی استعدادهای کودکان و نوجوانان به‌سمت ارزش‌های دینی از جمله این فواید ‌ارزشمند است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطرنشان کرد:‌ جشنواره رضوی چند سالی است که به صورت سراسری در کشور و از جمله در استان گیلان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشته‌ها و موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

ضیایی کیفیت آثاری را که امسال به دبیرخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ارسال شد را خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ از میان آثار بی‌شماری که امسال به دبیرخانه جشنواره از سراسر گیلان ارسال شد تعداد ۲۰ نفر به عنوان منتخب برگزیده شدند.

وی به مسابقه نامه‌ای به امام رضا(‌ع)‌ که توسط اداره کل ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ برگزیده و منتخب نخست این مسابقه سراسری از استان گیلان است که ‌از وجود استعدادهای ناب در میان کودکان و نوجوانان گیلانی حکایت دارد.

به گزارش تسنیم،‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، تجلیل از آثار برتر جشنواره و ۲۰ نفر از برگزیدگان منتخب ‌آن با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نفیس از جمله بخش‌های متنوع مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری رضوی ‌استان گیلان بود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار