کد خبر : 61307
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

آبگیری ۶۰۴ میلیون مترمکعب آب در سدسفیدرود/ امسال ۵۰۰ کیلومتر انهار لایروبی می‌شود

آبگیری ۶۰۴ میلیون مترمکعب آب در سدسفیدرود/ امسال ۵۰۰ کیلومتر انهار لایروبی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بارش مناسب باران در فصل پاییز و اولین ماه زمستان گفت: با توجه به میزان بارش صورت گرفته در استان گیلان تاکنون ۶۰۴ میلیون مترمکعب معادل ۵۸ درصد مخزن سدسفیدرود آبگیری شده و شرایط در این موقع از سال نرمال است.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد سفیدرود یکی از منابع آبی ارزشمند در استان گیلان است، اظهار کرد: سد سفیدرود در فصل زراعی به تأمین آب برای اراضی کشاورزی کمک بسیار زیادی کرده و نیمی از زمین‌های شالیزاری استان توسط آب سد سفیدرود سیراب می‌شوند.

وی با اشاره به بارش مناسب باران در فصل پاییز و اولین ماه زمستان گفت: با توجه به میزان بارش صورت گرفته در استان گیلان تاکنون ۶۰۴ میلیون مترمکعب معادل ۵۸ درصد مخزن سدسفیدرود آبگیری شده و شرایط در این موقع از سال نرمال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان رهاسازی آب را منوط به ادامه‌دار بودن وضعیت آبگیری در سدسفیدرود دانست و افزود: در سال گذشته با توجه به شرایط و بارش مناسب رهاسازی آب به زمین‌های کشاورزی از اسفندماه آغاز شد لذا اگر روند آبگیری سد سفیدرود بر همین منوال ادامه پیدا کند امسال هم از اسفندماه رهاسازی آب انجام می‌شود.

خرمی با اذعان به اینکه لایروبی انهار به‌منظور آب‌رسانی مناسب به اراضی کشاورزی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هرساله لایروبی انهار در نزدیکی فصل کشاورزی آغاز و امسال علاوه بر ۵۰۰ کیلومتر لایروبی ۴۰۰ دستگاه پمپاژ در استان گیلان تجهیز شده تا در فصل کشاورزی شالی‌کاران بدون دغدغه وظیفه خود یعنی کشت محصول باکیفیت را بدون دغدغه انجام دهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار