کد خبر : 26754
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1397- 22: 19

آتش‌سوزی باغات لنگرود به مناطق جنگلی سرایت نکرد

آتش‌سوزی باغات لنگرود به مناطق جنگلی سرایت نکرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان‌ با اشاره به همکاری نیروهای یگان ویژه این دستگاه در اطفاء حریق گسترده باغات چای کومله لنگرود گفت:‌ این حریق به مناطق جنگلی سرایت نکرده است.

به گزارش گیلانستان، محسن یوسف‌پور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ آتش‌سوزی روز گذشته باغات در کومله لنگرود به مناطق جنگلی و مرتعی این شهرستان سرایت نکرد اما نیروهای یگان ویژه اداره کل منابع طبیعی استان در اطفاء حریق گسترده مذکور با سایر دستگاه‌ها همکاری ویژه‌ای داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان کرد:‌ با آغاز آتش‌سوزی در منطقه کومله شهرستان لنگرود مدیریت بحران استانداری گیلان و معاونت عمرانی آن جهت اطفاء سریع این حریق از تمام دستگاه‌های ذیربط جهت مشارکت در کنترل و مهار آتش درخواست کمک کردند.

یوسف‌پور با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی مذکور به مناطق جنگلی و مراتع سرایت نکرده است ‌بیان داشت:‌ این حریق خسارت‌های فراوانی را به باغات چای مردم منطقه وارد آورده است اما برای مشخص شدن آمارهای واقعی باید منتظر پایان برآوردها و آسیب‌های آن توسط کارشناسان باشیم.

وی از اعزام اکیپ نیروهای ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی استان به منطقه کومله خبر داد و ابراز داشت:‌ بلافاصله پس از فراخوان استانداری گیلان اکیپی ویژه از نیروهای ویژه یگان حفاظت این سازمان با تجهیزات کامل جهت همکاری با سایر نیروها به منطقه اعزام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به گرم شدن هوای استان و لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مسافران افزود:‌ از گردشگرانی که برای تفریح به مناطق جنگلی و مراتع استان گیلان عزیمت می‌کنند تقاضا داریم در صورت روشن کردن آتش نکات ایمنی را حتماً رعایت کنند.

یوسف‌پور با تأکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه دود مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند عنوان کرد:‌ شماره تماس‌ ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی نیروهای ویژه یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار