کد خبر : 39648
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398- 01: 17

نماینده ولی فقیه در گیلان:

آثار امر به معروف و نهی از منکر در گیلان قابل مشاهده است/ تاکید بر حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل

آثار امر به معروف و نهی از منکر در گیلان قابل مشاهده است/ تاکید بر حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تاثیرگذار است ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه ها را به طور عملی در گیلان قابل مشاهده می باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نمازجمعه و طرح های سالمسازی دریا برگزار شد با اشاره به اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: نمازجمعه از نعمت های بزرگ و مواهب جمهوری اسلامی است و مردم خالصانه به نمازجمعه می آیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه بودن خطبه های نمازجمعه اشاره کرد و افزود: نمازجمعه یکی از مواهب خدا و انقلاب اسلامی به مردم است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نظم از موضوع های مهم در زندگی انسان است، تصریح کرد: در تمام زوایای زندگی انسان باید نظم حاکم باشد.
آیت الله فلاحتی، گیلان را استانی آرام توصیف کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تاثیرگذار است ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه ها را به طور عملی در گیلان قابل مشاهده می باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان حائز اهمیت است، بیان کرد: از حضور نیروی انتظامی در طرح های ساحلی قدردانی می کنیم ضمن اینکه نباید احساس شود تفرجگاه ها پلیسی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مهم ترین اصل در طرح های دریا را سالمسازی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت ها در برنامه ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ با دل، جان و عقاید مردم رابطه دارد و به مرور محقق می شود، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیازمند سعه صدر است.
وی به تشکیل میز خدمات در محل نمازهای جمعه اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است ماهانه میزخدمت در پیش از خطبه های نمازجمعه برپا شود.

فعالیت ۳۵ طرح سالمسازی در ساحل گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با تبریک سالروز اقامه نمازجمعه در ۵ مردادماه سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران گفت: این هفته به مناسبت مذکور میز خدمت دستگاه ها در نمازجمعه برپا می شود.
فیروز فاضلی به مهم ترین کارکردهای نمازجمعه اشاره کرد و افزود: اسلام به ۳ اجتماع بزرگ اهمیت می دهد که عبارتند از اجتماعات روزانه که در نمازهای جماعت حاصل می شود، اجتماعات هفتگی در مراسم نمازجمعه و اجتماع سالانه حج در کنار خانه خدا است.
وی ادامه داد: بنابراین یکی از اجتماعاتی که در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته، برگزاری نمازجمعه است که کارکردهای مهمی در جامعه می تواند داشته باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه آگاهی دادن به مردم از نظر معرفتی، سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نمازجمعه است، تصریح کرد: ایجاد همبستگی هر چه بیشتر در میان مسلمین از وحدت اجتماعی امنیت ملی به وجود می آید ضمن اینکه امنیت ملی مولود وحدت اجتماعی است و وحدت ملی از اقتدار ملی به وجود می آید.
فاضلی به آثار تربیتی بالای نمازجمعه در تجدید نشاط معنوی برای توده های مردم و تقویت معنویت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است.
وی با اشاره به اینکه تبیین برنامه های نظام توسط امام جمعه از کارکردهای نمازجمعه است، بیان کرد: انتقاد منصفانه از وضع موجود و دفاع کردن واقع بینانه، ترویج سیاست امیدزایی در بین مردم، کم کردن فاصله حکومت و مردم و همچنین جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از دیگر کارکردهای نمازجمعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به وجود ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در این استان اشاره کرد و افزود: ۹ شهرستان و ۵۶ روستا در ساحل استان واقع شده است.
فاضلی با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: مسئول مستقیم ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور است اما از سازمان های دیگر استفاده می شود.

تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در گیلان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال نمازجمعه در سطح ملی اظهار کرد: ستاد مذکور در مرکز گیلان و شهرستان های استان تشکیل شده است.
حجت الاسلام ولی عادلی، رئیس ستاد مذکور در گیلان را نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد و افزود: دو کمیته فرهنگی و تبلیغات و خبری و رسانه در ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه گیلان تشکیل شده است.

وی، مسئولیت کمیته خبری و رسانه ستاد مذکور را ایجاد موج خبری و رسانه ای در گیلان دانست و بیان کرد: بازآفرینی ظرفیت ستاد نمازجمعه از اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید بر ارتقای فرآیند حضور جوانان در نمازجمعه اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم جوانان را هدف رفته است.
حجت الاسلام سعید مهدوی یادآور شد: دشمن به دنبال کم رنگ کردن حضور جوانان در مراسم مذهبی است.

کارگروه فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان تشکیل شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور بر نزدیک تر شدن مسئولان به مردم تاکید کرد و گفت: نمازجمعه بهترین مکان برای حضور مسئولان در کنار مردم است.
سردار محمد عبدالله پور، خواستار برپایی میزخدمت به صورت هفتگی در نمازهای جمعه شد و بیان کرد: میز خدمت در نمازجمعه می تواند بخشی از مشکلات ساختاری دستگاه ها را برطرف کند.
وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری رسانه ها و فضای مجازی، تصریح کرد: می طلبد کارگروه فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان تشکیل شود.
مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه مذکور افزایش طرح های سالمسازی در استان را تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: طرح شناگاه در مناطق پر جمعیت باید فعال شود و این امر نیازمند استفاده از بخش خصوصی است.
سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه طرح های سالمسازی دریا در ۴۲ کیلومتر از ساحل استان فعال است، گفت: طرح دریا رویکرد فرهنگی دارد و وظایف ۱۶ دستگاه در آن مشخص شده است.
حجت الاسلام محمدحسن سمیعی مسئول امور مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید مشخص شدن وضعیت بودجه فرهنگی استان، اظهار کرد: آمده ایم که برای رضا خدا، نظام و ولایت مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار