کد خبر : 32010
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397- 40: 19

آثار پژوهش‌های علمی باید در زندگی مردم دیده شود

آثار پژوهش‌های علمی باید در زندگی مردم دیده شود

رئیس دانشگاه گیلان گفت: مردم باید آثار پژوهشگران علمی را در زندگی خود حس کنند و این آثار سبب کاهش حجم مشکلات اقتصادی در جامعه شود.

به گزارش گیلانستان احمد رضی امروز در مراسم تجلیل از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوری در رشت اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به حوزه علم است.

رئیس دانشگاه گیلان با تشکر و قدردانی از فعالیت‌های پژوهشگران استان گیلان گفت: از پژوهشگران فعال، محققان دستگاه‌های اجرایی و فناوران بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها در جهت کوشش‌ها و فعالیت‌های آنان تشکر می‌کنم.

رضی با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشگران استان گیلان و فناوران یکی از موفقیت‌های بزرگ انقلاب کبیر اسلامی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: ما رتبه نخست تولید علم در منطقه و در جهان رتبه ۱۶ هستیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان رتبه پیشرفت علم را افزایش داد ابراز داشت: با استفاده از توانمندی‌های و علم موجود در کشور باید در راستای حل مشکلات اقتصادی تلاش کرد و مردم باید آثار پژوهشگران را در زندگی خود حس کنند.

رئیس دانشگاه گیلان به پیوند پژوهش با اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در ایران اسلامی، بین تولید علم و مشکلات جامعه فاصله زیادی وجود دارد تا جایی که از دانشگاهیان انتقاد شد که تلاش و آثار آنان کارایی ندارد.

رضی با بیان اینکه بخش تولیدکنندگان محتوای پژوهشی دارای ساختاری هستند که با مسائل جامعه فاصله دارد ابراز داشت: برای حل و کاهش حجم مشکلات جامعه باید فاصله آن را با تولید علم کم کرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از دانشگاه‌ها اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات جامعه انجام شد گفت: مشتری علم تحقیقی در دوران ما کم است و بهره‌برداران پژوهش در راستای رشد علم و تحقیقات و کاهش حجم مشکلات کمک کنند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه تحقیقات کاربردی در دانشگاه‌ها زیاد است ولی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی از نتایج این پژوهش‌ها و تحقیقات استفاده نمی‌کنند افزود: باید زمینه‌های بهره‌برداری از تجربیات دانشگاه‌ها انجام شود.

رضی با اشاره به اینکه پایان‌نامه‌های مقطع دکتری و ارشد باید دارای موضوعات تازه و جدبد باشند ابراز داشت: تا حد امکان باید در راستای تقویت بخش آموزشی و پژوهشی تلاش کرد و از ظرفیت‌ها بهره برد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار