کد خبر : 29652
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

آخرین وضعیت بحرانی گیلان در پی بارش شدید باران/ رودسر، لاهیجان و لنگرود بیشترین خسارت‌ها را دارند

آخرین وضعیت بحرانی گیلان در پی بارش شدید باران/ رودسر، لاهیجان و لنگرود بیشترین خسارت‌ها را دارند

معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری با اشاره به جزئیاتی از آخرین وضعیت بحرانی گیلان در پی بارش شدید باران؛ رودسر، لاهیجان و لنگرود را جز شهرستان‌هایی برشمرد که بیشترین خسارت‌ها را دارند.

به گزارش گیلانستان کاظم یوسفی دقایقی  با اشاره به وضعیت شهرستان‌های بحران‌زده گیلان در پی بارش شدید باران طی دو روز اخیر اظهار کرد: هم‌اکنون در سراسر استان گیلان به‌جز شهرستان آستارا و رودبار و منجیل شاهد بارش باران شدید هستیم.

وی با اشاره به وضعیت شرقی‌ترین شهرستان گیلان، رودسر پس از بارش باران حدوداً 24 ساعته افزود: طی 24 ساعت گذشته در شهرستان رودسر حدود 300 میلی‌متر باران باریده است.

معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وضعیت بارش باران در غرب گیلان گفت: شدت و میزان بارش‌ها در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال و صومعه‌سرا رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند.

یوسفی از افزایش میزان خسارت‌ها و حوادث در استان طی دو روز اخیر خبر داد و افزود: با توجه به افزایش شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها میزان حوادث و آسیب‌دیدگی‌ها در استان طبق گزارش‌های اولیه افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها در گیلان طی بارش‌های باران تصریح کرد: طبق گزارش‌های مواصلاتی در حاشیه رودخانه‌هایی ازجمله قلعه رودخان فومن، تنیان و سیاهکل رود آسیب‌هایی واردشده که میزان و حجم آسیب‌ها در دست بررسی است.

معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وضعیت شهرستان بحران‌زده تالش گفت: سه رودخانه موجود در شهر حویق تالش پر آب‌شده و خسارت‌هایی را به پل‌ها و سردهنه های آن وارد کرده است و علاوه بر آن در منطقه خرجگیل نیز خسارت‌هایی به بار آمده است.

یوسفی همچنین از آسیب جدی به دکل‌های مخابراتی در برخی از شهرستان‌ها خبر داد و افزود: میزان خسارت‌های ناشی از بارش شدید باران و آب‌گرفتگی‌ها در استان در حال افزایش است.

وی با اشاره‌ به وضعیت شهرستان بحران‌زده صومعه‌سرا گفت: در 13 روستای شهرستان صومعه‌سرا طبق آخرین آمار و گزارش‌های آب‌گرفتگی وجود دارد.

معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان بابیان اینکه با افزایش مناطق بحران‌زده و آب‌گرفته میزان خسارت‌های نیز با افزایش تخمین زده می‌شوند افزود: شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و لنگرود در بارش اخیر بسیار درگیر هستند و میزان خسارت‌ها در این مناطق بیشتر است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار