کد خبر : 25430
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397- 13: 17

آذری‌جهرمی: انتخاب پیام‌رسان‌ها “فرمایشی” نیست

آذری‌جهرمی: انتخاب پیام‌رسان‌ها “فرمایشی” نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتخاب پیام‌رسان‌ها امری فرمایشی نیست که دولت برای مردم تعیین کند مردم از چه پیام‌رسانی استفاده کنند.

به گزارش گیلانستان، محمدجواد آذری‌جهرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در منطقه آزاد بندرانزلی اظهار داشت: فعالیت پیام‌رسان‌های بومی سبب می‌شود تا در نهایت مردم آن‌‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و پیام‌رسانی که قوی‌تر هست را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات در راستای تجمیع پیام‌رسان‌ها ابراز داشت: برنامه‌ریزی در این زمینه توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌شود و این وزارتخانه مجری بخشی از اقدامات است.

وی با اعلام اینکه تصمیم‌گیری در راستای تجمیع پیام‌رسان‌ها برعهده این وزارتخانه نیست، گفت: براساس سند حمایت از پیام‌رسان‌های بومی که توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده تصمیم‌گیری در این حوزه وظیفه مرکز ملی فضای مجازی است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه انتخاب پیام‌رسان‌ها امری فرمایشی نیست که دولت برای مردم تعیین کند مردم از چه پیام‌رسانی استفاده کنند تصریح کرد: باید رقابتی سازنده بین پیام‌رسان‌های بومی ایجاد شود و دخالت حاکمیت در این فرایندها اثرگذار نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده ‌متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را طی چهار سال به ۲۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های گذشته پاسخگوی نیازهای امروز نیست و کشور به یک پوست‌اندازی در حوزه‌ تکنولوژی نیاز دارد گفت: لازمه تحقق این امر، توسعه فیبر نوری است و توسعه فیبر نوری در مناطق شهری کاری دشوار و پرهزینه است.

آذری جهرمی با اعلام اینکه توسعه تکنولوژی‌های جدید در مناطق آزاد به‌دلیل شرایط و ظرفیت‌های آن‌ها آسان‌تر است تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق پیشرو در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با همکاری بخش خصوصی موفق به توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری شده است عنوان داشت: این اقدام منطقه آزاد انزلی سبب ایجاد یک میلیون پرت شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد تکنولوژی استفاده شده در راستای توسعه فیبر نوری منطقه آزاد انزلی ساخت ایران است افزود: با همکاری شش عضو دولت، طرحی با قید فوریت و در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا تدوین شده و در روز یکشنبه توسط وزرا امضاء و تقدیم مجلس می‌شود.

آذری جهرمی با اعلام اینکه دولت به‌دنبال کاهش موانع موجود در مسیر توسعه کسب و کارهای نوپاست خاطرنشان کرد: براساس طرح تدوین شده توسط دولت، سرعت کسب مجوزها و سایر مراحل مانند پرداخت مالیات برای توسعه کسب و کارهای نوپا تسهیل می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار