کد خبر : 41120
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398- 55: 11

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

آرای نمایندگان در موضوعات عمومی جامعه باید شفاف باشد

آرای نمایندگان در موضوعات عمومی جامعه باید شفاف باشد

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخفی بودن آرای محرمانه نمایندگان مجلس گفت: آرای نمایندگان در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید شفاف باشد.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مخالفت نمایندگان با اصلاح بخشی از آیین‌نامه داخلی مجلس با موضوع شفافیت آرای وکلای ملت اظهار کرد: بنده از موافقان طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم هرچند معتقدم رأی نماینده در برخی از طرح‌ها و لوایح باید مخفی بماند.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از مسائل آرای نمایندگان باید پنهان بماند، افزود: مجلس شورای اسلامی قوه‌ای از ارکان نظام است و بخشی از اطلاعات محرمانه در خانه ملت وجود دارد که باید از چشم و گوش بیگانگان پنهان بماند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رأی نمایندگان به‌صورت عمومی در جهت شفاف‌سازی مطلوب است، گفت: در رأی‌گیری‌های عمومی بسیار خوب و پسندیده است که مردم از رأی نمایندگان خود در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باخبر باشند و به جهت اعتماد دوباره به آن‌ها رأی دهند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در ذیل تبصره‌ای از اصلاحات صورت گرفته در آیین‌نامه داخلی مجلس به موضوع رأی‌گیری مخفی نمایندگان در صورت تقاضای ۱۵ نفر نماینده و با رأی اکثریت مطلق نمایندگان اشاره‌شده، تصریح کرد: مطرح کردن این طرح در حال حاضر فوریت ندارد بلکه مسائل فوری کشور پرداختن به مسائل مالی، اقتصادی و معیشتی مردم است هرچند این طرح بسیار مهم است و باید با همگرایی نمایندگان و بررسی آن‌ها مردم از نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان خود باخبر شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار