کد خبر : 25772
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397- 34: 11

آرزوهایی که سبب دوری انسان از دین و آخرت شود، زمینه گمراهی را فراهم می‌کند

آرزوهایی که سبب دوری انسان از دین و آخرت شود، زمینه گمراهی را فراهم می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: اگر آرزوها سبب دوری انسان از توجه به دین و آخرتشان شود زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع بازار رشت اظهار داشت: در بخشی از سوره “حجر” احوال کافران در روز قیامت تشریح شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبراکرم(ص) گفته است تا کافران و انسان‌های لجوج را رها کند تا سرگرم آرزو‌های دنیاییشان باشند اما به زودی نتیجه بی‌تفاوتی خود را می‌بینند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه کفر کافران سبب می‌شود تا آن‌ها مشغول کارهای بیهوده شوند ابراز داشت: به تعبیر قرآن کریم آرزو و امید اگر در مسیر رسیدن به خدا نباشد ممکن است وسیله تباهی انسان شود.

وی با اعلام اینکه نبود امید و آرزو سبب دلسردی و سرخوردگی انسان می‌شود تصریح کرد: کسی که هر روز برای کسب روزی حلال از خانه بیرون می‌رود امید دارد تا بتواند نیازهای خانواده‌اش را تامین کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بر اساس روایات اگر امید وجود نداشته باشد هیچ مادری فرزندش را شیر نمی‌دهد اظهار داشت: وجود امید سبب می‌شود تا کشاورزان درخت بکارند و آبادانی ایجاد کنند.

آیت‌الله فلاحتی برخی آرزوها را بی‌جا دانست و خاطرنشان کرد: به طور مثال برخی افراد مومنانه زندگی نمی‌کنند و آرزوی شفاعت در قیامت را دارند یا اینکه برخی افراد کار نمی‌کنند و توقع مزد دارند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در کتاب “بحارلانوار” اظهار داشت: به گفته امیرالمومنین(ع) کسی که فرداهای نیامده را جزء عمر خود حساب می‌کند مرگ را نشناخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه براساس روایات انسان باید قدر امروز خود را بداند و درگیر گذشته و آینده نباشد افزود: متاسفانه ما امروزه به هر چیزی فکر می‌کنیم الا مرگ و خانه ابدیمان.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انسان اگر بداند مرگ با چه سرعتی به او نزدیک می‌شود دیگر به دنیا فکر نمی‌کند اظهار داشت: مصلحت الهی است که انسان با افزایش سن فرسوده می‌شود تا بتواند از دنیا دست بکشد.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه انسان باید زوایای زندگی خود را با توجه به رضایت الهی تنظیم و ترسیم کند خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) آرزوهای طولانی را عاملی برای دوری انسان از اهداف الهی می‌دانست.

وی با بیان اینکه آرزوهای خوب سبب می‌شود تا انسان امید، پویایی، نشاط و تحرک داشته باشد عنوان داشت: اگر آرزوها سبب دوری انسان از توجه به دین و آخرتشان شود زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار