کد خبر : 5269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۸:۱۸

آزادی موقت 13 کارگر کارخانه چوکا

آزادی موقت 13 کارگر کارخانه چوکا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از معرفی 13 کارگر به دلیل اخلال در آسایش تولید توسط مدیرعامل کارخانه چوکا به دادگاه خبر داد و گفت: کارگران مذکور به طور موقت آزاد شدند.

به گزارش گیلانستان، محمود ایزددوست در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت کارخانه چوکای تالش اظهار کرد: جلسه چهار ساعته بررسی وضعیت کارخانه چوکای تالش با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه برگزار شده است.

وی به نتیجه جلسه مذکور اشاره کرد و افزود: قرار شد مبلغ 50 میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و به‌روز کردن کارخانه چوکا پرداخت شود و تاکنون بیشتر این مبلغ پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اینگونه نیست که 600 نفر از کارگران کارخانه چوکا بیکار شده باشند، تصریح کرد: تعدادی از کارگران کارخانه مذکور به دلیل مشکل تولید و فروش حقوق معوق طلب داشتند و در ابتدای امسال به هر کدام از کارگران کارخانه چوکا مبلغ یک‌میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شده است.

ایزددوست از پرداخت دو ماه حقوق کارگران کارخانه چوکا با پیگیری‌های انجام شده در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: بدهی یک‌میلیارد و 700 میلیون تومانی به تامین اجتماعی از جمله مشکلات کارخانه چوکا است.

وی به دریافت فرم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی توسط مدیران کارخانه چوکا اشاره کرد و گفت: مدیران کارخانه چوکا تلاش می‌کنند بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به وجود دو مشکل در کارخانه چوکا، خاطرنشان کرد: مدتی پیش پنج نفر از کارگران توسط محمدرضا وزوایی مدیرعامل کارخانه چوکا اخراج شدند.

ایزددوست یادآور شد: مدیرعامل کارخانه چوکا دلیل اخراج کارگران مذکور را “مخل آسایش تولید بودن در این کارخانه” اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه جلسه شورای تأمین به ریاست فرماندار رضوانشهر به منظور رسیدگی به وضعیت کارگران اخراجی کارخانه چوکا تالش تشکیل شده است، اظهار کرد: در جلسه مذکور تصمیم گرفته شد تا کارگران اخراجی به‌کار گرفته شوند اما مدیرعامل کارخانه این تصمیم را اجرا نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه گیلان از معرفی 13 کارگر کارخانه چوکا به دلیل اخلال در آسایش تولید توسط مدیرعامل این کارخانه به دادگستری تالش خبر داد و افزود: کارگران مذکور با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شدند.

ایزددوست، خواستار ارجاع مشکلات مسائل توسط مدیران کارخانه‌ها به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان شد و بیان کرد: اداره کل مذکور متولی حل و فصل مشکلات کارگری و کارفرمایی در استان است.

وی به پیگیری محمد احمدی‌پور معاون سیاسی‌ـ امنیتی استاندار گیلان برای جلوگیری از تنش‌های کارگری در کارخانه چوکا اشاره کرد و یادآور شد: بنده از معاون استاندار درخواست کردم به موضوع مذکور ورود کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از انجام تعمیرات در کارخانه چوکا خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت کارخانه چوکا با همکاری دستگاه‌های مربوطه باشیم.

ایزددوست با تأکید بر جلوگیری از تنش‌های کارگری در کارخانه چوکا، خاطرنشان کرد: کارخانه مذکور تعداد بسیاری از خانواده‌ها را زیرپوشش دارد.

وی به وضعیت مدیریت واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: بهتر است از مدیران محلی برای اداره کارخانه‌ها در استان استفاده شود./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار