کد خبر : 66133
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400- 05: 18

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان:

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گیلان برگزار می شود

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گیلان برگزار می شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، گفت: ۱۴۴حافظ قرآن کریم مرد و زن در این آزمون شرکت می کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمد پور شعبانعلی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان گیلان روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون در سه مقطع، سه محدوده قرآنی و ۵ درجه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدرک درجه پنج شامل حافظان ۱۰ جز قرآن کریم است، افزود: در این مقطع کودکان خردسال حافظ قرآن نیز می‌توانند شرکت کنند اما در آزمون کتبی باید شرایط خواندن و نوشتن و درک معنا و مفهوم سوال را داشته باشند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قبول شدگان در این آزمون مدرک تخصصی معادل دیپلم را دریافت خواهند کرد، گفت: مدرک درجه چهارم این آزمون نیز مربوط به حافظان ۲۰ جز از قرآن کریم است.

وی در ادامه با بیان اینکه قبول شدگان در این درجه مدرک تخصصی کاردانی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: مدرک درجه ۳ این آزمون مربوط به حافظان کل قرآن کریم بوده که باید مسلط به مفاهیم نیز باشند.

حجت الاسلام پور شعبانعلی ادامه داد: فردی که حافظ کل باشد اما در آزمون مفاهیم نتواند نمره قابل قبول را کسب کند نمی‌تواند مدرک تخصصی در این درجه که معادل کارشناسی است را دریافت کند.

وی با بیان اینکه مدرک درجه ۲ این آزمون نیز مربوط به حافظان ممتاز است، اضافه کرد: این افراد بعد از آزمون شفاهی، آزمون کتبی در زمینه مفردات قرآن از آنها گرفته می‌شود که در صورت قبولی به آنها مدرک تخصصی کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مدرک درجه یک به کسی که به مفاهیم قرآنی مسلط بوده و در آزمون شفاهی حفظ قبول شده و در آزمون تفسیر کتاب‌های علوم قرآنی نیز نمره قبولی را دریافت می‌کند اعطا شده که معادل دکتری است.

وی با بیان اینکه پیش شرط اخذ این مدرک داشتن سابقه ۱۰ سال تدریس است، ادامه داد: قطعاً حافظانی مدرک درجه یک را اخذ می‌کنند که این شرایط را داشته باشند.

پور شعبانعلی با اشاره به شرکت ۱۴۴ حافظ قرآن کریم مرد و زن در این آزمون، گفت: از این تعداد ۸۸ نفر بانوان و ۵۶ نفر نیز از حافظان مرد هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار