کد خبر : 25173
تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1397- 20: 20

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران در رشت/ روحانیون آینده گیلان با یکدیگر به رقابت پرداختند+ گزارش تصویری

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران در رشت/ روحانیون آینده گیلان با یکدیگر به رقابت پرداختند+ گزارش تصویری

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان گفت: همانطور که جامعه به پزشک و مهندس و خلبان نیاز دارد، به متخصصان دینی هم نیاز دارد تا هدایتگری در عرصه دینی را بر دوش بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه گیلانستان، آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد.

محل این آزمون در استان گیلان نیز، حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت واقع در جاده رشت به تهران بود که ۲۸۸ جوان و نوجوان با یکدیگر به رقابت پرداخته تا از روحانیون آینده ساز استان گیلان شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با گیلانستان اظهار کرد: داوطلبن در ۳ مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاه به سوالات جواب داده و بعد از قبولی در آزمون در پایه یک حوزه علمیه شروع به تحصیل می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان با بیان اینکه نتایج این آزمون در تاریخ ۱۹ خرداد و از طریق وبسایت رسمی حوزه علمیه اعلام می گردد، خاطرنشان کرد: قبول شدگان بعد از طی یک دوره حدودا یکماهه در مرداد ماه، سال تحصیلی خود را رسما از اوایل شهریور آغاز می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورود جوانان به عرصه طلبگی ابراز نمود: همانطور که جامعه به پزشک و مهندس و خلبان نیاز دارد، به متخصصان دینی هم نیاز دارد تا هدایتگری در عرصه دینی را بر دوش بگیرند.

انصاری با تاکید بر اینکه تحصیل در حوزه علمیه به نوعی واجب کفایی محسوب می شود، گفت: در این برهه از روزگار که شاهد هجوم فرهنگی و اعتقادی دشمن به مقدسات و حوزه های علمیه هستیم، جوانانی هم داریم که مشتاقانه آماده ورود به عرصه طلبگی و پوشیدن لباس مقدس روحانیت می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار