کد خبر : 29134
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1397- 36: 13

آسمان گیلان در روز تاسوعا مملو از نجوای “یا اباالفضل” شد

آسمان گیلان در روز تاسوعا مملو از نجوای “یا اباالفضل” شد

همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی مردم گیلان ارادت خود را نسبت به علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) نشان داده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش گیلانستان همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی مردم گیلان ارادت خود را نسبت به علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) نشان داده و به عزاداری پرداختند.

مردم گیلان از شامگاه سه‌شنبه و همزمان با شب تاسوعای حسینی عزاداری خود را در غم علمدار کربلا آغاز کردند و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و هیئات علم‌بری به‌منظور پاسداشت این روز برپا شدند‌.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذری به‌ویژه توزیع آب در میان مردم و همچنین شرکت در طرح “نذر خون” از جمله برنامه‌هایی بود که امروز مردم گیلان به منظور حفظ حرمت روز تاسوعا در آن شرکت کردند.

امروز ذاکران اهل‌بیت از تشنگی و بی‌تابی خاندان امام حسین(ع) نوحه‌سرایی کردند؛ امروز ذکر لب تمام مردم گیلان همانند کودکان امام حسین(ع) ذکر “یا‌اباالفضل” بود.

مردم گیلان امروز در شهرستان‌های مختلف این استان با حضور بقاع متبرکه و اماکن زیارتی، حضرت باب‌الحوائج اباالفضل‌العباس(ع) را واسطه‌ قرار دادند تا حاجات خود را از خداوند متعال طلب کنند.

امروز در سراسر نقاط استان گیلان نجوای “یا ابا‌الفضل” و “یاحسین” را می‌توان از لب‌ زن، مرد، پیر و جوان شنید؛ مردمی که امروز تمام قلبشان آکنده از عزای سقای بی‌دست کربلا است و در عزای او غرق در ماتم هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار