کد خبر : 52491
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 خرداد 1399- 17: 18

معاون اجتماعی دادگستری گیلان:

آسیب‌های «عادی‌پنداری کرونا» به مردم؛ دستگاه قضایی گیلان با ایجاد فضای امن در کنار کادر درمان است

آسیب‌های «عادی‌پنداری کرونا» به مردم؛ دستگاه قضایی گیلان با ایجاد فضای امن در کنار کادر درمان است

معاون اجتماعی دادگستری گیلان با اشاره به آسیب‌های «عادی‌پنداری کرونا» گفت: همانند گذشته با تمام توان در کنار کادر درمان هستیم.

به گزارش گیلانستان،احمد آقایی صبح امروز در مراسم تقدیر از پزشکان و کادر درمانی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: برقراری امنیت اجتماعی، سلامتی و اخلاقی بسیار اهمیت دارد‌ و فقدان هر یک از آن‌ها جامعه را دچار اختلال می‌کند و برقراری این امنیت نیازمند نقش‌آفرینی افرادی در جامعه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به مشکلات روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان اعم از عدم انسجام مدیریتی، عدم امنیت روانی در جامعه، کمبود کالا و تنهایی علوم پزشکی گفت: در این مدت نهاد قضایی سعی کرد با اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی در جهت حمایت از کادر درمان و برقراری امنیت روانی جامعه و مقابله با هنجارشکنان گام اساسی بردارد.

آقایی با اشاره به اهمیت امیدبخشی به مردم و لزوم مشارکت مردم در جهت توجه به متخصصان و پزشکان خاطرنشان کرد: مقابله با سودجویانی که در این عرصه به دنبال سودجویی بودند و اقدام به احتکار اقلام بهداشتی کردند نیز از جمله کارهایی بوده که به‌صورت جدی پیگیر آن بودیم و کمیته‌ای تحت عنوان پیشگیری از این موضوع تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسانی‌که به‌دنبال ایجاد تنش اجتماعی بودند برخورد کرد و در مقابل آنها ایستاد تا فضا را برای کادر درمان آرام کند و شرایطی فراهم شود تا کادر درمان بتوانند با روحیه مناسب در صحنه نبرد با این ویروس منحوس به تلاش خود ادامه دهند گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کشورمان در عرصه مقابله با کرونا با وجود تمام تحریم‌ها و فشارهای دشمن در بین ۲۰۰ کشور دنیا خوب درخشید.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از مشارکت‌ مردم و روحیه جهادی توانستیم در مقابل این پدیده بایستیم و در مدیریت آن تا حدودی موفق شویم که امروز سیر نزولی این بیماری گواه این ادعا است تصریح کرد: دستگاه قضایی امروز از تمام پزشکان و کادر درمان استان قدردانی می‌کند و اعلام می‌کنیم که همانند گذشته با تمام توان در کنار کادر درمان هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه در مقابل هر تلاشی که درصدد زیر سوال بردن زحمات و مجاهدت کادر درمان می‌ایستیم چون قوه قضاییه همواره پشتیبان حقوق مسلم فردی و اجتماعی است افزود: دستگاه قضایی نخستین نهادی بوده که در حوزه تعطیلی دانشگاه و مدارس هم ورود کرد زیرا تعطیلی مراکز آموزشی با توجه به بحران فعلی را ضرورت می‌دانستیم.

آقایی، رویکرد پیشگیری را مهم‌ترین رویکرد در بحران دانست و خاطرنشان کرد: در رویکرد پیشگیری همواره مشارکت مردم و توجه به توصیه‌های پزشکی و حفاظتی بسیار اهمیت دارد و در این ایام چندین نشست در جهت تبیین اصول بهداشتی با رسانه‌ها و مطبوعات داشتیم و دادستان‌های شهرستان‌ها نیز این نکات را مرتب تذکر دادند.

وی کمبود اقلام بهداشتی در اوایل بحران کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کمبودها به‌ تدریج با همت بخش خصوصی، خیران و حمایت دستگاه قضایی و سایر مسئولان کاهش یافت و دستگاه قضایی نیز در حوزه پیشگیری با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در جهت ایجاد امنیت روانی، امیدبخشی به مردم و ایجاد فضای امن برای کادر درمان و حمایت از کادر درمان اقدام کرد.

وی ضمن تشکر از مدیران بیمارستان‌های خصوصی جهت اعلام برای ارائه خدمات به بیماران گفت: در بعضی از نشست‌ها همواره عادی‌‌پنداری کرونا می‌شود و این ملاحظات سیاسی و حزبی به مردم و کشورمان آسیب رسانده و موجب ایجاد غفلت در مردم می‌شود در صورتی‌که با واقعیت‌نگری باید از مردم بخواهیم که همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آقایی از تلاش اساتید دانشگاه‌ها، خیران، کارمندان داروخانه‌ها، فعالان حوزه غربالگری، بخش خصوصی و مردان و زنان پرستار و پزشک که در این ایام خدمات‌رسانی کردند تشکر کرد و گفت: از تمام کسامی که در این بحران حماسه آفریدند تشکر می‌کنیم و یاد و خاطره شهدای سلامت که جان خود را نثار سلامت جسمی شهروندان کردند گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار