کد خبر : 42632
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398- 39: 16

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آسیب آموزش‌وپرورش گیلان از ضعف مدیریتی دانشگاه فرهنگیان

آسیب آموزش‌وپرورش گیلان از ضعف مدیریتی دانشگاه فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برطرف شدن مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش گیلان به دلیل ضعف شدید مدیریتی دانشگاه فرهنگیان و عدم توانایی گسترش در راستای تأمین نیروی انسانی دچار آسیب‌های فراوانی شده است.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان گیلان اظهار کرد: با توجه به مشهود بودن کمبود معلم در مدارس استان و اذعان مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان، طی نشستی، کمبود بیش  از ۷۰۰ معلم در کلاس‌های درس این استان برآورد شده است.

وی  با اشاره به اجازه قانون مبنی بر به‌کارگیری آموزش‌وپرورش از نیروهای خرید خدمات آموزشی، پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی در راستای تأمین نیروی انسانی موردنیاز گفت: قانون صراحتاً این اجازه را داده  تا آموزش‌وپرورش از نیروهای مذکور حتی در حوزه‌های پرورشی، بهداشتی و مشاوره هم بهره بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برطرف شدن مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش بیان کرد: این مشکل عمدتاً  مربوط به وزارتخانه است و دولت باید به‌سرعت مجوز به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات، پیش‌دبستانی و  نهضت سوادآموزی را فراهم و کدهای آن‌ها را جهت حضور در کلاس‌های درس، صادر کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود معلم در برخی از کلاس‌های درس باگذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی افزود: اگر از آغاز سال تحصیلی معلم در کلاس حاضر نباشد، نظم مدرسه برهم‌خورده و قطعاً اعتراض اولیای دانش‌آموزان را نیز به همراه دارد.

کوچکی نژاد با اشاره به قانون ۲۸ مجلس شورای اسلامی مبنی بر به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق آزمون و آموزش آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان در راستای برطرف کردن نیازهای آموزش‌وپرورش گفت: داوطلبین آزاد از طریق آزمون می‌توانند با حضور در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی امکان حضور خود در آموزش‌وپرورش را نیز فراهم کنند.

وی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را مسؤول تربیت نیروی انسانی آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: آموزش‌وپرورش گیلان به دلیل ضعف شدید مدیریتی دانشگاه فرهنگیان  و عدم توانایی گسترش در راستای تأمین نیروی انسانی دچار آسیب‌های فراوانی شده و با مشخص شدن تکلیف این دانشگاه، کمبود  نیروی انسانی موردنیاز از طریق این دانشگاه و دانشگاه رجایی برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون ولایی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تلاش گیلان مبنی بر تأسیس شعبه دانشگاه رجایی در استان، گفت: مقدمات راه‌اندازی شعبه دانشگاه رجایی در گیلان فراهم‌شده تا تربیت نیروی فنی برای حضور در  هنرستان‌ها را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار