کد خبر : 61770
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399- 45: 17

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

آغار عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های خط دو مداره پست انتقال برق در لاهیجان

آغار عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های خط دو مداره پست انتقال برق در لاهیجان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های ۱۴ پایه، خط دو مداره پست لاهیجان دو به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش گیلانستان، بهمن داراب‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم و حیاتی پست انتقال لاهیجان دو، در تامین برق مشترکین این منطقه اظهار کرد: پست لاهیجان دو با بار حدود ۳۶ مگاولت آمپر، تامین انرژی برق مشترکین بخش زیادی از مرکز شهرستان لاهیجان و نواحی اطراف آن را برعهده دارد. حدود ۱۴ پایه و سیم‌های خط این پست قدیمی‌تر بوده و در بارش‌های سنگین برف سال‌های ۸۳، ۸۶، ۹۶ و ۹۸ به شدت آسیب دیده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: با پیش‌بینی اینکه در بارش‌های احتمالی برف امسال این خط دچار مشکل شود و منجر به اخلال در امر تغذیه پست و بی برقی بخشی از مشترکان شود، پروژه‌ای تحت عنوان برکناری و سیم کشی هادی‌های ۱۴ پایه از خط دو مداره لاهیجان دو – سیاهگلده، لاهیجان دو – لاکان به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر تعریف شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت این خط، عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار پروژه آغاز شده است و پیش بینی می‌شود در بهمن ماه امسال این پروژه تمام شود و به بهره‌برداری برسد.

داراب‌زاده تصریح کرد: شرایط بسیار پیچیده‌ای از نظر اجرای پروژه‌ها در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان، وجود دارد. شروع فصل بارندگی و تعدد روزهای بارانی، شالیزار بودن منطقه و عدم دسترسی آسان ماشین آلات به پای دکل‌ها از جمله مشکلات اساسی در اجرای این پروژه است.

وی یادآور شد: پارگی سیم فاز وسط خط لاکان مابین دکل دو و سه متصل شده است؛ پارگی سیم فاز بالای خط لاکان مابین دکل چهار و پنج، پارگی سیم فاز بالای سیاهگلده و فاز بالا و پایین لاکان ما بین دکل پنج و شش، همچنین پارگی سیم فاز وسط و پایین خط لاکان مابین دکل شش و هفت و پارگی سیم‌های دو فاز در سه نقطه و بانداژ شدن آن در چند نقطه از جمله مشکلات اساسی این خط بود که منجر به تعریف پروژه برکناری سیم‌های این خط شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار