کد خبر : 63120
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399- 31: 17

مدیرکل هواشناسی گیلان:

آغاز بارش باران در گیلان/ ارتفاعات سپیدپوش می شود

آغاز بارش باران در گیلان/ ارتفاعات سپیدپوش می شود

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران در مناطق جلگه ای با فعالیت سامانه ناپایدار، گفت: بارش در برخی مناطق جلگه ای و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده وجود جریانات ناپایدار در منطقه است.

وی افزود: بر این اساس شرایط برای ابرناکی هوا، بارندگی و وزش باد و در برخی نقاط جلگه‌ای بارش مخلوط باران و برف و یا برف فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های استان بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است، گفت: این سامانه جوی تا روز دوشنبه در استان گیلان فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه آسمان امروز اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود و در برخی ساعت بارندگی و وزش باد به ویژه در هنگام عصر و شب پیش بینی شده است، اضافه کرد: از اواخر وقت امروز در بعضی نقاط استان گیلان شاهد بارش مخلوط باران و برف خواهیم بود.

دادرس با اشاره به اینکه برای ارتفاعات نیز آسمان صاف تا نیمه ابری به تدریج با افزایش ابر، وزش باد و بارش برف پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا برای امروز نیز بین ۶۰ سانتیمتر تا دو متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

وی ادامه داد: هوای فردای استان گیلان نیز ابری و مه آلود، همراه با کاهش دما و بارندگی و وزش باد و در برخی نقاط جلگه‌ای شاهد بارش مخلوط باران و برف و برف پیش بینی شده است.

دادرس افزود: در ارتفاعات و دامنه‌ها نیز بارش برف و وزش باد پیش بینی شده و ارتفاع موج دریا به دو و نیم متر خواهد رسید.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار