کد خبر : 26557
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1397- 30: 19

آغاز به‌کار کریدور “چین، قزاقستان، ایران” در منطقه آزاد انزلی

آغاز به‌کار کریدور “چین، قزاقستان، ایران” در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با ورود نخستین محموله به بندر تجاری کاسپین کریدور “چین، قزاقستان، ایران” در منطقه آزاد انزلی آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش گیلانستان، رضا مسرور عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه با ورود نخستین محموله به مجتمع بندری کاسپین، کریدور چین، قزاقستان، ایران راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: این کریدور در مجتمع بندری کاسپین فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به منطقه آزاد انزلی ۴ طرح گردشگری و صنعتی در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی فردا میزبان معاون اول رئیس جمهور است.

مسرور با تأکید بر اینکه با ورود نخستین محموله تجاری از طریق کریدور ترکیبی چین، قزاقستان، ایران به بندر کاسپین علاوه بر کوتاه‌تر شدن مدت زمان سفر هزینه انتقال کالا کاهش می‌یابد افزود: بندر کاسپین بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور است.

وی با ابراز اینکه مجتمع بندری کاسپین ۲۲ پست اسکله دارد و این بندر سال ۹۶ به‌طور رسمی با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است گفت: طرح زیرساختی اسکله مارینا با هدف فعال‌سازی گردشگری دریایی در دریای خزر  و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان منطقه آزاد افتتاح می‌شود.

مدیرعامل منطقه‌ آزاد انزلی با یادآوری اینکه پروژه زیرساختی گردشگری در منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است اظهار کرد: با حضور معاون اول رئیس جمهور فردا مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ پرندگان در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مسرور با تأکید بر اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورو و حضور سرمایه‌گذار کشور ترکیه در زیربنایی با بیش از ۱۰ هزار مترمربع ساخته شده است خاطرنشان کرد: این مجتمع بزرگترین آکواریوم و باغ پرندگان کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سفر دو طرح سرمایه‌گذاری تولیدی و یک طرح تجاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد تأکید کرد: طرح سرمایه‌گذاری تولید مواد افزودنی ضدیخ برای روغن موتور، روغن ترمز، اسپری مو و انواع خوشبوکننده فردا با حضور معاون رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مسرور با تأکید بر اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام شده و برای ۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است گفت: طرح تولید داروی MS با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی و با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر از متخصصان حوزه داروسازی کشور در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام اینکه دو طرح سرمایه‌گذاری تولیدی دیگر فردا در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد انزلی سرعت چشمگیری داشته است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار