کد خبر : 83608
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور مطرح کرد؛

آغاز جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور طی سه سال

آغاز جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور طی سه سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور طی سه سال گفت: ۵ طرح ویژه آب و فاضلاب در گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، اتابک جعفری‌لور صبح جمعه در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم برای آبرسانی به مناطق محروم گیلان با اشاره به تغییر اقلیم و ایجاد خشکسالی در کشور اظهار کرد: نیاز است که سیاست گذاری ها با توجه به شرایط جدید تغییر یابد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری در شبکه تصفیه خانه‌ها از طریق صنعت محقق می‌شود، بیان کرد: ۲۵ درصد پرتی و هدررفت آب در شبکه وجود دارد که باید برای جبران آن چاره اندیشی شود.

 

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی توسط قرارگاه خاتم و آب و فاضلاب در استان‌های پرآب اما با صنعت ضعیف منعقد شده است، افزود: این تفاهم نامه‌ها برای تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب است زیرا برخی از طرح‌ها و پروژه‌های این بخش عمر ۳۰ ساله دارند و تبدیل به میراث فرهنگی شده‌اند و علت تأخیر نیز تنها مربوط به اعتبارات نیست بلکه عدم تصمیم گیری به موقع برای اجرا موجب این وقفه‌های طولانی شده است.

 

جعفری لور با اشاره به ۵ طرح ویژه آب و فاضلاب در استان گیلان بیان کرد: این طرح‌ها شامل تصفیه خانه طول لات رودسر، آبرسانی به تالش، رشت، انزلی خمام و خشکبیجار، تکمیل فاضلاب بندرانزلی و فاضلاب رشت است که عموماً باید تا سال ۱۴۰۲ به پایان برسند.

 

۱,۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در گیلان

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده، دو پروژه از پروژه‌های مذکور در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در روستاها به کمک سپاه و بسیج تصریح کرد: جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳ سال را آغاز کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه هدف گذاری برای آبرسانی به حوزه روستایی ۲ هزار روستا بود اما با توجه به اهمیت موضوع اکنون برای ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی شده است، گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها افتخاری در کارنامه کاری ما به ثبت می‌رساند و در این راستا از ظرفیت‌های بسیج و سپاه نیز استفاده حداکثری خواهد شد.

 

جعفری‌لور با بیان اینکه با توجه به خدمات ارائه شده توسط دولت در خوزستان، اعتراضاتی از این نقطه در حوادث اخیر را شاهد نبودیم، بیان کرد: این رویه در استان گیلان نیز دنبال می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن قول مساعد برای تأمین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان تاکید کرد: تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها مهمترین مبحثی است که باید دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد محرومیت زدایی در گیلان هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: بعد از سیستان و بلوچستان، بزرگترین قرارداد کشور محسوب می‌شود.

 

جعفری لور با بیان اینکه روند آبرسانی به ۷۱۱ روستا، ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: روستاهای جا مانده از طرح‌های آبرسانی نیز به قرارگاه محرومیت زدایی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار