کد خبر : 59764
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

آغاز شناسایی افراد مبتلا به کرونا با کارت ملی در گیلان؛ «مراسم عروسی» در شرایط فعلی «قتلگاه» است

آغاز شناسایی افراد مبتلا به کرونا با کارت ملی در گیلان؛ «مراسم عروسی» در شرایط فعلی «قتلگاه» است

جانشین ستاد مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه از امروز همراه داشتن کارت ملی برای حضور در ادارات جهت شناسایی مبتلایان به کرونا الزامی است گفت: در شرایط کنونی، عروسی‌ها قتلگاه است.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم‌نژاد  درباره شرایط کاری بانک‌های استان گیلان تا پایان این هفته اظهار داشت: بانک‌ها باید در شهرهایی که فقط یک شعبه دارند با ۱۰۰ درصد پرسنل و بانک‌‌های دارای چند شعبه با ۵۰ درصد پرسنل باز باشند به طوریکه نصف شعب تعطیل و در شعب باز ۱۰۰ درصد پرسنل حضور به عمل آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گیلان عنوان کرد: شاغلان قسمت‌های اداری بانک‌ها مانند ادارات کل بانک و ادارات امور شعب به‌ عنوان شاغلان اداری محسوب شده و در شهرهای قرمز باید یک سوم این افراد در ادارات مذکور حضور داشته باشند.

قاسم‌نژاد درباره کارکنان سایر ادارات استان گیلان افزود: تا پایان این هفته در شهرهای زرد و نارنجی استان، ادارت براساس دستورالعمل قبلی با یک ‌سوم و دو سوم پرسنل خدمات ارائه می‌دهند و در شهرهای قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند؛ در ادارات غیرضروری باید کمترین تعداد همکاران در اداره حضور داشته باشند و ما تعطیلی مطلق نداریم.

وی از لزوم ارائه کارت ملی در ادارات از تاریخ ۱۱ آذر خبر داد و گفت: ارائه کارت ملی یا کارت معتبری که کد ملی فرد در آن درج شده باشد مانند گواهینامه برای دریافت خدمات از سازمان‌ها، ادارات، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های قضایی الزامی است؛ در این طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند با ارائه کارت ملی شناسایی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان ابراز داشت: در طول اجرای طرح محدودیت‌ها اصناف همکاری خوبی داشتند همچنین نظارت بر این موضوع در سطح شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، ادارات صمت و دانشگاه علوم پزشکی خوب بوده است؛ امیدواریم در سایه این همکاری و تعامل آمار مبتلایان استان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دنیا با اپیدمی کرونا مواجه است تنها راه خودمراقبتی، رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم تجمع در مراسمات است گفت: از مردم تقاضا داریم تا زمانی که برای این بیماری درمان قطعی پیدا نشده خودمراقبتی‌های لازم را انجام دهند؛ در این شرایط عروسی‌ها به‌دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها و شیوع بیشتر بیماری کرونا قتلگاه انسان‌ها هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار