کد خبر : 59953
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

عضو هئیت رئیسه مجلس:

آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم پس از تصویب خروج ایران از پروتکل الحاقی

آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم پس از تصویب خروج ایران از پروتکل الحاقی

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دفاع از تصویب خروج ایران از پروتکل الحاقی توسط مجلس شورای اسلامی گفت: امضا این طرح قبل از ترور شهید فخری زاده در مجلس شورای اسلامی‌مطرح شده و پس از شهادت ایشان طرح دو فوریتی در مجلس تصویب و دولت در آن مکلف است بعد از تأیید شورای نگهبان غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کند.

به گزارش گیلانستان، سید محسن دهنوی ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در جلسه با دانشجویان بسیج دانشجویی استان گیلان در سالن اجتماعات این نهاد با بیان اینکه نشاط سیاسی جامعه از دل دانشگاه خارج می شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی و وظایف بسیج دانشجویی عدالت خواهی و مطالبه گری بوده و در صورت بروز مشکلات جامعه بسیج دانشجویی باید ورود کرده و شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه بسیج دانشجویی به حوزه های تخصصی جامعه گفت: دانشجویان باید به مطالبه گری جور دیگر نگاه کرده و بر اساس تخصص به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ورود  و با تشکیل کارگروه های مختلف بیانیه صادر و اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بسیج دانشجویی باید اولویت های استان بر اساس ظرفیت های موجود را سرلوحه کار خود قرار دهد، تصریح کرد: در کشور و استان گیلان دانشجویان بسیجی نخبه بسیار خوبی وجود داشته که به مشکلات استان واقف هستند، به همین دلیل کسی که خود را دانشجو در طراز انقلاب می داند باید مطالبه گری خود را در حوزه‌های تخصصی در دو سطح ملی و منطقه‌ای بیان و بازگو کند.

دهنوی با اشاره به نقش دانشجویان در حل و شناسایی مشکلات جامعه و کشور افزود: در مجلس یازدهم نمایندگان انقلابی وجود داشته و باید بسیج دانشجویی از این ظرفیت استفاده کرده و به نمایندگان خوراک رسانه ای داده  تا آن نماینده مجلس مشکلات مدنظر را از وزیر، رئیس جمهور و استاندار مطالبه کند.

وی مهمترین دغدعه کشور را مسئله اقتصادی دانست و گفت: در این چند سال اتفاقاتی مثل کاهش هشت برابری ارزش پول ملی، افزایش چندبرابری دلار و نرخ تورم باعث شده تا مسئله اقتصاد به مهمترین معضل جامعه تبدیل شده و همین امر سبب شد تا مقام معظم رهبری جلسه شورای عالی اقتصاد را شخصاً برگزار کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید رفع مشکلات اقتصادی افراد کم درآمد راه حلی مهم اتخاذ کند، بیان کرد: در ایام کرونا مشاغل بسیاری تعطیل و این اتفاق در کنار افزایش قیمت مرغ و روغن سبب شد تا خانوارهای کم درآمد در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و دولت باید اقدام لازم را انجام دهد.

دهنوی با اذعان به اینکه تنها راه برای حل مشکلات اقتصادی کشور خنثی.سازی تحریم است، افزود: طرح یارانه معیشتی از این ماه اجرایی شده و مجلس محکم پای کار برای تحقق اینکار بوده و قانون را ابلاغ کرد زیرا عده ای تنها راه برای حل مشکلات کشور را مذاکره می‌کنند.

وی مذاکره مجدد با استکبار را برای کشور بی‌فایده دانست و گفت: جریان سیاسی حاکم در کشور روی انتخابات آمریکا و مذاکره مجدد حساب کردند لذا باید در جامعه آگاه‌سازی لازم انجام شود زیرا بیشترین شکاف اجتماعی،  کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در دوران مذاکره و پس از توافق برجام بوده است.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دفاع از تصویب خروج ایران از پروتکل الحاقی توسط مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها هیچ‌گاه روی توافق خود در برجام نمانده و هیچ تحریمی را لغو نکردند و مجلس با تصویب این طرح که باعث افزایش عزت ملی ملی شده است دو ماه به کشورهای اروپایی فرصت انجام اقدامات لازم را داد در غیر این صورت طرح مجلس باید توسط دولت اجرایی و اجازه ورود و بازرسی هیچ بازرسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات انرژی اتمی داده نمی‌شود.

دهنوی با تأکید بر ایجاد دو قطبی مذاکره یا عدم مذاکره توسط برخی مسؤولان در ماه‌های آینده افزود: حل مشکلات کشور ربطی به استکبار و مذاکره نداشته و در صورت حل فساد و استفاده از ظرفیت داخلی می‌توان بسیاری از معضلات کشور را کاهش داد.

وی یکی از مهمترین بندهای طرح خروج ار پروتکل الحاقی را آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد در کشور معرفی کرد و گفت: امضا این طرح قبل از ترور شهید فخری زاده در مجلس شورای اسلامی‌مطرح شده و پس از شهادت ایشان طرح دو فوریتی در مجلس تصویب و دولت در آن مکلف است بعد از تأیید شورای نگهبان غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیر واقعی بودن بودجه ارائه شده توسط دولت بیان کرد: بودجه ارائه شده توسط دولت بسیار تورم‌زا بوده و برای کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کند زیرا یکی از دولت در این بودجه پیش‌بینی فروش روزانه دو میلیون بشکه نفت را کرده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار