کد خبر : 81614
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401- 27: 13

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان/ ۲ هزار تن ماهی صید می شود

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان/ ۲ هزار تن ماهی صید می شود

سرپرست اداره کل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در این استان از ۲۲ مهر ماه گفت: پیش بینی شده امسال صیادان گیلانی۲ هزار تن ماهی صید کنند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، کوروش خلیلی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از ۲۲ مهر ماه امسال در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی فصل صید ماهیان استخوانی در استان گیلان امسال از ۲۲ مهر شروع شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار صیاد گیلانی در قالب ۵۰ پره صیادی فعال افزود: بر اساس پیش بینی‌ها امسال صیادان گیلانی ۲ هزار تن ماهی استخوانی از دریای خزر صید می‌کنند.

 

خلیلی ادامه داد: سال گذشته صیادان گیلانی هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریا صید کردند که ۸۸ تن آن ماهی سفید بود.

 

سرپرست اداره کل شیلات گیلان با بیان اینکه صیادان گیلانی تا ۱۵ فروردین سال آینده فرصت صید دارند، اضافه کرد: ۹۵ درصد صید استان گیلان را ماهیان استخوانی از نوع سفید و کفال تشکیل می‌دهد که بر اساس پیش بینی‌ها ارزش ریالی ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر طی امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار