کد خبر : 61822
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی/ سالمندان مشکوک به کرونا به‌صورت تلفنی مورد پایش قرار می‌گیرند

آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی/ سالمندان مشکوک به کرونا به‌صورت تلفنی مورد پایش قرار می‌گیرند

در آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی افراد سالمند به‌ویژه سالمندان مشکوک‌ به کرونا به‌صورت تلفنی مورد پایش قرار می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان، بعد از شیوع موج سوم کرونا در کشور و فوت روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی، ستاد ملی مبارزه با کرونا از اجرایی شدن طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور خبر داد.

هدف اصلی از اجرای این طرح، شناسایی زودهنگام بیماران و همچنین ناقلان کرونایی بدون علامت در کشور بود و استان گیلان به‌عنوان پایلوت این طرح در کشور انتخاب شد.

یکی از نکات مهم در طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی عدم تمایل برخی از خانوارها در مشارکت این طرح است که این امر سبب شد روند اجرای آن به‌کندی صورت گیرد ولی بااین‌حال ۹۰ درصد مردم در گیلان غربالگری شدند.

به گفته مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرحله اول طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی تمامی شهر و روستا‌های گیلان مورد پایش قرارگرفته و بسیاری از بیماران ناقل بدون علامت شناسایی و به مراکز درمانی استان منتقل و پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی عادی خود بازگشتند.

مسئله غربالگری سالمندان در طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین دغدغه مسؤولان وزارت بهداشت مبدل شده و به گفته نوروزی حساس‌ترین گروه‌های حساس جامعه در خصوص شیوع کرونا سالمندان بوده و احتمال مرگ ناشی از کووید۱۹ در سالمندان آن‌هم به دلیل کهولت سن و بیماران زمینه‌ای بیشتر است.

به همین منظور در مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی توجه به سالمندان و شناسایی افراد مشکوک به کرونا در این گروه حساس یکی از اولویت‌ها بوده و از فردا این امر در گیلان آغاز می‌شود.

یکی از ابتکارات جدید در مرحله دوم طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی شناسایی و بررسی سالمندان مشکوک به کووید۱۹ به‌صورت تلفنی و یا از طریق ۸۰۰ هزار سفیر سلامت مورد پایش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار