کد خبر : 62663
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان گیلان با ۱۳۰ نفر

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان گیلان با ۱۳۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: در این مرحله ۱۳۰ نفر از کادر درمان واکسینه می شوند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان گیلان همزمان با سراسر کشور امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله نخست کادر درمان شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه واکسینه می‌شوند، گفت: در همین راستا ۱۳۰ نفر از کادر درمان استان گیلان که در معرض خطر قرار دارند واکسن را دریافت خواهند کرد.

حیدرزاده در ادامه اضافه کرد: ۲۶۹ عدد واکسن سهمیه استان گیلان در مرحله نخست واکسیناسیون است که در دو مرحله به کادر درمان تزریق خواهد شد.

وی همچنین به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان نیز اشاره کرد و ادامه داد: روند ابتلاها نزولی شده اما این نشان دهنده کنترل کرونا نیز بلکه همچنان وضعیت در گیلان شکننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بستری هستند، افزود: در مقایسه با روزهای گذشته شاهد کاهش آمار بیماران بستری هستیم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار جدید شناسایی و در مراکز درمانی گیلان بستری شدند، ادامه داد: همچنان شاهد عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاضله اجتماعی و حضور در تجمعات و دورهمی ها از سوی شهروندان هستیم که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

حیدرزاده با اشاره به نارنجی بودن وضعیت هفت شهر استان گیلان، تأکید کرد: کرونا نشان داده که با عادی انگاری و بی توجهی شهروندان دوباره می‌تواند خطرناک‌تر از قبل وارد عمل شود.

وی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار