کد خبر : 23215
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰:۳۰

آغاز موج جدید بارش‌ باران و برف از امروز در گیلان

آغاز موج جدید بارش‌ باران و برف از امروز در گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد و بارندگی از روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، بهمن کمانگر در گفت‌وگویی با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ هوای سرد و بارشی از روز سه‌شنبه به منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا استان طی روزهای آینده افزود: شرایط برای کاهش دما 3 تا 5 درجه سلسیوس در جلگه و 10 تا 18 در جه سلسیوس در ارتفاعات همراه با وزش باد، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در بعضی از نقاط به‌ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی سرعت وزش باد به 35 تا 75 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بارش در نواحی کوهستانی به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود بیان کرد: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد اظهار کرد: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری اجتناب پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه این سامانه بارشی عصر روز چهارشنبه تضعیف‌شده و به‌تدریج از منطقه خارج می‌شود تصریح کرد: پس از خروج سامانه بارشی برای روز پنج‌شنبه در نواحی کوهستانی یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند گفت: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد افزود: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار