کد خبر : 64680
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400- 52: 9

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

آغاز پویش افطاری ساده در گیلان/ مراسم شب‌های قدر در فضای باز بلامانع است

آغاز پویش افطاری ساده در گیلان/ مراسم شب‌های قدر در فضای باز بلامانع است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان را آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بدهکاران دانست و گفت: خیرین و تشکل‌های دینی درصدد تهیه افطاری ساده و پخت سحری در هر منطقه از استان هستند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی دیشب در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با بیان اینکه فعالیت مساجد در ایام ماه رمضان بلامانع است، اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهمانی پروردگار بوده و ارتباط قلبی انسان با معبود در این ماه پرفیض افزایش پیدا می‌کند، لذا فعالیت مساجد در ماه رمضان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به وضعیت برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در گیلان افزود: تمامی اماکن مذهبی و حرم‌های مطهر در گیلان باز و مراسم احیای شب‌های قدر به مدت‌زمان دو ساعت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اذعان به اینکه مؤمنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره پیشگام هستند، بیان کرد: این سازمان با ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا در خصوص تغییر وضعیت شهرها و نحوه برگزاری مراسم شب‌های احیا هماهنگ است.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هرساله مراسم جزء خوانی قرآن به‌صورت ترتیل و قرائت در تمامی مساجد استان و حرم‌های مطهر برگزارشده و امسال هم مثل سال‌های گذشته این مراسم پرفضیلت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز انجام و از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره نور قرآن برای تمامی سنین خبر داد و گفت: علاوه بر جزء خوانی قرآن، مراسم تفسیر قرآن نیز برگزار و قرار است از حدود ۵۰ پیشکسوت قرآنی تجلیل و همچنین جشنواره نور قرآن برای همه سنین و در ۳۰ رشته برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان را آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بدهکاران دانست و بیان کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و خیرین و تشکل‌های دینی درصدد تهیه افطاری ساده و پخت سحری در هر منطقه از استان هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار