کد خبر : 80242
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

معاون شوراى سياست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

آفت هیئت‌های لیبرال بیشتر از هیئت‌های سکولار است/ عده‌ای فقط خودشان را مطرح کرده و دغدغه دین ندارند

آفت هیئت‌های لیبرال بیشتر از هیئت‌های سکولار است/ عده‌ای فقط خودشان را مطرح کرده و دغدغه دین ندارند

معاون فرهنگی دفتر شوراى سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان خطر هیئات لیبرال را بیشتر از هیئات سکولار دانست و گفت: برخی هیئات دغدغه دین نداشته و فقط می‌خواهند خودشان را مطرح کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سامان عاشوری در گفت‌و‌گو با گیلانستان با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: واقعه عاشورا از نظر بازه زمانی، در یک صبح تا عصر اتفاق افتاد اما به اندازه تمام ادوار تاریخ، برای اهل بصیرت درس و عبرت دارد.

معاون فرهنگی دفتر شوراى سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با تاکید بر این‌که یکی از درس‌های واقعه عاشورا، شناخت و معرفت نسبت به ولی خداست، گفت: باید اندیشید که چه چیزی باعث شده ولی خدا تنها بماند و ظالمان بر اولیاء الهی تسلط یابند.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت ماه محرم، به سخن امام راحل که فرمودند “این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است”، اشاره و ابراز کرد: تاکیدی که اهل‌بیت(ع) در راستای زنده‌نگه‌داشتن قیام عاشورا داشتند، همین روضه‌ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

این روحانی جوان رشتی با تاکید بر حفظ سنت عزاداری سیدالشهدا(ع)، اذعان کرد: اصطلاحی که اخیرا با عنوان هیئت سکولار مطرح می‌شود که صرفا به عزاداری پرداخته و نسبت به بی‌عدالتی، ظلم و سیاست بی تفاوت است، خطر و آفت بسیار بزرگی است.

معاون فرهنگی دفتر شوراى سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با تاکید بر اینکه آفت بزرگ‌تر از هیئات سکولار، هیئت‌های لیبرال است، تصریح نمود: هیئت‌هایی که صرفا برای تفاخرکردن و کسب شهرت و با هزینه‌هایی غیرمعمول مراسم برگزار می‌کنند، قطعا آسیبی به آئین شریف عزاداری اباعبدالله(ع) می‌باشد و خطرشان از هیئت‌های سکولار به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد: دغدغه این نوع هیئات، دغدغه دین نیست و به نوعی می‌خواهند فقط خود را مطرح کنند و ارائه خدمات اجتماعی را صرفا در ذیل گرفتن مراسمات و روضه‌های خود می‌دانند. در واقع این‌گونه مطرح می‌شود که گرفتن روضه از نگاه این هیئات منوط به داشتن پول و امکانات است، این در حالی است که سفارش اهل‌بیت به برگزاری روضه‌های ساده، آسان و مردمی است تا یاد امام حسین(ع) و قیام عاشورا احیا شود.

حجت الاسلام عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: هیئات لیبرال خطری در مسیر عزاداری اهل‌بیت(ع) است که متاسفانه برخی به این نوع عزاداری دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

مصاحبه: مجتبی امین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار