کد خبر : 19699
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396- 41: 11

آقازاده‌های خوش اشتها و مسئولین سودجو/ اینجا کویر لوت نیست، طبیعت سرسبز رودسر است! + تصویر

آقازاده‌های خوش اشتها و مسئولین سودجو/ اینجا کویر لوت نیست، طبیعت سرسبز رودسر است! + تصویر

در اثر ترویج این بی قانونی ها و فرصت طلبی ها در اینده نه چندان دور تمام حاشیه رودخانه ها به جای زمینهای کشاورزی نقاطی لم یزرع و خارج از اکوسیستم را شاهد خواهیم بود.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، چند سالی است که سایه ی شوم به واقع شن و ماسه خواران(زمین کنان) بر طبیعت زیبای حاشیه ی بکر رودخانه های استان گیلان چنبره زده، که رودخانه پلرود یکی از بکرترین رودخانه هایی که از گزند تجاوز و تخریب خود و حاشیه دور مانده بود، مورد طمع آقازاده های خوش اشتها و مسئولین سودجویان قرار گرفت و از هر گوشه و کنار آن با هر فرصت طلبی و آنچه که اکنون شاهدیم سبب دلخوری و بروز نارضایتی دوستداران طبیعت و کارشناسان و البته برخی از اهالی منطقه گردیده، سکوت مسئولان امر نسبت به این مورد است.

چرا که برخی از مقامات اجرایی و…! منطقه با سکوت و رسیدگی های جزئی موردی و خیلی از موارد بایکوت نمودن آنها بطور غیرمستقیم به حمایتهای غیرقانونی از متجاوزان فرصت طلب پرداخته و آنها را در راه رسیدن به امال سودجویانه ی میلیاردیشان یاری می نمایند.

با این اوصاف اصلا بعید بنظر نمیرسد که در اثر ترویج این بی قانونی ها و فرصت طلبی ها در اینده ی نه چندان دور تمام حاشیه رودخانه ها به جای زمینهای کشاورزی که هم اکنون در این تصاویر شاهد ان هستیم نقاطی لم یزرع و خارج از اکوسیستم را شاهد باشیم که در این خصوص سه شرکت شن و ماسه حاشیه رودخانه پلرود، از پایین دست پل شهر رحیم آباد تا پل پلرود کلاچای را بالغ بر چند صد هکتار را در سالهای نه چندان دور از کشاورزان با قیمت اندک خریداری و بدون اخذ مجوز تغییر کاربری از مراجع و کمسیون های مربوطه اقدام به برداشت شن و ماسه زیرین آن زمین ها با عمق چهار الی هفت متر نموده و زمین های همجوار را نیز حیز انتفاع کشاورزی خارج نموده اند.

جای بسی تامل می باشد که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سنوات گذشته و حال مبنی بر تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و…، برخورد سریع و قانونی در خصوص این تخریب گسترده و عظیم که منجر به تغییر اکوسیستم کشاورزی و الودگی مخرب زیست محیطی منطقه گردیده صورت نگرفته و اگر شده ابتر باقی مانده است. فلذا باید اقدام جدی و عاجل بعمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار