کد خبر : 4074
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۴۷

هزینه سفرها را برای خانواده‌های محروم خرج کنید تا خدا، مردم و شهدا از شما راضی شوند

هزینه سفرها را برای خانواده‌های محروم خرج کنید تا خدا، مردم و شهدا از شما راضی شوند

حجت الاسلام پروایی گفت: آقایانی که به این و آن دیار می‌روید، هزینه سفرها را برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت خرج کنید تا خدا، مردم و شهدا از شما راضی شوند

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی با اشاره به سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به گیلان اظهار کرد: یکی از اخباری که در بعضی از رسانه‌ها مطرح شده، سفر برخی از افراد به اصطلاح تاثیرگذار در احزاب و گروه‌های سیاسی به بعضی از استان‌ها و شهرستان‌ها است تا با افراد خاصی رایزنی داشته باشند و در مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری افرادی مطابق با سلیقه آنها در هیأت رئیسه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به نظر بنده سفرهای غیر ضروری به غیر از هزینه‌های اضافی چیز دیگری به دوش نظام و استان‌ها نمی‌گذارد زیرا مسؤولان استانی هزینه‌هایی به منظور ایجاد امنیت و برخی مسائل دیگر متحمل می‌شوند.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شنیده‌ام قرار است برخی به این استان سفر کنند، تصریح کرد: در گیلان خبرگان امت اهل علم و از افراد با فضل هستند و فکر نمی‌کنم تحت تاثیر چنین سفرها و سفارش‌هایی قرار بگیرند و آنچه وظیفه شرعی و انقلابی آنها است، آن را به‌موقع با تصمیم و آرای خود و با انتخاب افراد لایق، اصلح، دلسوز و ولایی انجام می‌دهند.

پروایی متذکر شد: اگر قرار باشد با برگزاری جلسه‌ها، رایزنی‌ها، سفارش‌ها و جوسازی‌ها تحت تاثیر قرار بگیریم، پس عهدی که با خدا، اهل بیت (ع) و شهدا بستیم چه می‌شود.

وی با این پرسش که چرا و با چه اهدافی به این سفرهای غیر ضروری، عجولانه و غیر مدبرانه می‌روید، بیان کرد: آیا هدف خدمت به اسلام، انقلاب و مردم است یا اینکه خدای ناکرده اغراض شخصی و جناحی را دنبال می‌کنید.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر هدف و غرض خدمت به اسلام، انقلاب و مردم باشد، سفارش اسلام این است اهل اسراف نباشید و هزینه‌های غیر ضروری با تشکیل جلسه‌ها و نشست‌های معنادار را به دوش نظام و انقلاب نگذارید.

پروایی با اشاره به اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کارهای مذکور با این نامگذاری منافات دارد، خاطرنشان کرد: اگر انسان‌های لایق، اصلح، دلسوز، مؤمن و متدین و انسان‌هایی که به فکر محرومان و انقلاب، آینده جوانان، مردم و افراد ولایی هستند انتخاب شوند به طور قطع مفید هستند اما دغدغه امروز مردم انتخاب «فلانی» و «فلانی» نیست، دغدغه مردم این است که مجلسی سالم و به‌دور از جنجال‌های سیاسی داشته باشند.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم مجلسی می‌خواهند که در راستای اجرای وظایف قانونی و شرعی خود باشد.

پروایی با تأکید بر اینکه مشکل مردم فقر و گرانی است، اظهار کرد: مشکل مردم افزایش آمار طلاق و برخی از مشکلات فرهنگی و ده‌ها مشکل دیگر است.

وی به غم و غصه بسیار مردم اشاره کرد و گفت: ذهن مردم را نباید با حرکت‌های غیرارزشی و جوسازی‌ها مشغول کرد.

پروایی تصریح کرد: آقایانی که به این و آن دیار می‌روید، هزینه سفرها را برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت خرج کنید تا خدا، مردم و شهدا از شما راضی شوند البته مسؤولان استان باید آگاه باشند برای این سفرها مبلغی از بیت‌المال هزینه نکنند زیرا پیش خدا، اهل بیت (ع) و شهدا باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه آقایان می‌توانستند در نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان به قصد ادای احترام به ساحت مقدس شهدا به این استان تشریف بیاورند، اظهار کرد: پس از برگزاری کنگره شهدا آمدن به گیلان آن‌هم با این جوسازی‌ها به نظر بنده کار غیر عاقلانه‌ای است.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس را اهل بصیرت، فرزندان لایق کشور و سربازان ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آقایان باید بدانند پیش خدا مسؤول هستند و این حق‌الناس که به آنها واگذار شده، میراث خون هزاران شهید است، باید این موضوع را در نظر بگیرند و انشاءالله توجه دارند و نباید کاری کنند در پیشگاه شهدا شرمنده شوند.

پروایی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان این است در خدمت مردم مؤمن و متدین، با اصالت و نجیب و در خدمت اسلام و انقلاب باشند، بیان کرد: نمایندگان مردم تحت تاثیر جوسازی‌های برخی از افراد قرار نمی‌گیرند.

وی در پایان متذکر شد: آنچه موجب صلاح دنیا و آخرت ملت و مورد رضای خدا و مردم است، همان را لحاظ کنیم تا در پیشگاه پروردگار متعال روسفید باشیم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار