کد خبر : 7644
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1395- 26: 22

آقای استاندار؛ ثابت قدم نه به افکار عمومی پاسخگوست نه منتخبین مردم/ صدایی که شنیده شد

آقای استاندار؛ ثابت قدم نه به افکار عمومی پاسخگوست نه منتخبین مردم/ صدایی که شنیده شد

خدا را شکر که شاهد از غیب رسید و استاندار محترم گیلان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان که نه عضو شوراست و نه به دنبال حضور در انتخابات است و نه منافعی دارد در دفاع از حقوق کارگران شهرداری به نکاتی اشاره کردند.

به گزارش گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت یادداشتی با عنوان “صدای اعتراضی که شنیده شد” نوشت که متن آن در ذیل آمده است:

مسئولیتم به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری دفاع از منافع مردم در چارچوب سیاستگذاری و نظارت بر برنامه های توسعه شهری و مدیریت و کارکرد شهرداری است و در راستای همین وظایف ، تلاش کرده ام آن چه که مصلحت مردم و شورا و شهر ایجاب می کند در قالب نطق ، مصاحبه ، مذاکرات شورا و کمیسیون ها تذکر و سوال از شهرداری دیدگاه ام را مطرح کنم . به طور ویژه ، به تامین حقوق پایین ترین اقشار شهرداری که کارگران و پاکبانان هستند ، حساسیت ویژه ای دارم و حتما شنیده اید که من در هر نطق و تذکری به این موضوع اشاره کردم . بسیار شنیده ام که می گویند باقری از مطالبات کارگران به عنوان یک ابزار برای تضعیف شهردار استفاده می کند ، اما واقعا این نوع داوری ها برای من اهمیتی ندارد ، زیرا دفاع از حقوق کارگران ضعیف شهرداری را وظیفه قانونی و شرعی و انقلابی خودم می دانم . نمی توانم در حالی که کارگران ماهها حقوق نگرفتند و شرمنده خانواده شان هستند و از تامین هزینه های مدرسه ، تغذیه ، لباس ، کرایه خانه و درمان خود و خانواده شان عاجز شدند ، سکوت کنم تا مبادا مرا ضد توسعه و یا مرد باروتی بنامند ! محمود باقری عافیت طلب نیست و نمی تواند در قبال این همه بی عدالتی که در توزیع منابع وجود دارد سکوت کند .

2136434

خدا را شکر که شاهد از غیب رسید و استاندار محترم گیلان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان که نه عضو شوراست و نه به دنبال حضور در انتخابات است و نه منافعی دارد در دفاع از حقوق کارگران شهرداری و بخشی از مشکلات شهری در تاریخ ۱۵دی ۱۳۹۵ و در نشست شورای ورزش همگانی گفته اند :
“…. نیروهای خدماتی شهرداری نظیر پاکبانان از قشرهای ضعیف جامعه هستند و نباید حقوق و مزایای آنان با تاخیر چندماهه پرداخت شود و معاون هماهنگی امور عمرانی و فرماندار رشت را موظف نمودند تا پیگیری های جدی را برای پرداخت حقوق پاکبانان و نیروهای خدماتی انجام دهند و نامه تذکری در این خصوص به امضای ایشان تهیه شود .”

آقای استاندار سوال درستی را مطرح کردند که گویای بی مسئولیتی مدیر شهرداری است . ایشان پرسیدند : چطور می شود مدیران شهرداری حقوق و پاداش خود را به موقع دریافت کنند ، اما حقوق و مزایای پایین پاکبانان به تاخیر بیافتد ؟ آقای استاندار همچنین از عدم پاسخگویی شهردار رشت به صداوسیما نیز انتقاد کردند ، باید خدمت ایشان عرض کنم که ایشان نه به افکار عمومی پاسخگو هستند و نه به منتخبین مردم ، البته این جای تاسف و شرمندگی است برای شوراییان ! آنچه که ما به عنوان عضو شورا و منتقد عملکرد شهردار در نشست های رسمی و در مکاتبات گفتیم و منتج به نتیجه ای نشد ، ایشان به شورا و شهرداری یادآوری کردند . مخاطب سخنان آقای استاندار به یک معنا ، شورای اسلامی رشت هستند و می خواهند بگویند اگر شورا از اهرم های نظارتی اش به درستی سود می جست و با مصلحت گرایی و دو قطبی سازی با مسایل شهر برخورد نمی کرد ، تحقیقا کار به جایی نمی رسید که ابواب جمعی شهرداری برای تامین حقوق شان به استاندار متوسل شوند.

نکته دیگری که در مصاحبه افشاگرانه مورخ ۱۶ دی ۹۵ مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز به وضوح به چشم می خورد ، وضعیت نامناسب مالی این سازمان است . ایشان گفتند : از ابتدای سال تا الان ۳۷ درصد بودجه سازمان شان تحقق پیدا کرده است . بله ۳۷ درصدی تحقق پیدا کرده است که ۵۰ درصد آن راسا از خود شهرداری هزینه شده است .همچنین اعلام کردند که حداقل ۱۰۰۰ نفر از سازمان فرهنگی ورزشی طلبکار هستند . ۹ ماه حقوق ورزشکاران و مربیان داده نشده ، آنوقت ما بحث خرید سپیدرود را مطرح می کنیم و می خواهیم هواداران برای ما سوت و کف بزنند ! اول سال کنگره ۸۰۰۰ شهید را برگزار کردند و هنوز نتوانستند ۳۰۰ هنرمندی که در این برنامه ها اجرایی داشتند پولشان را بدهند ، آنوقت تبلیغات می کنند که ما می خواهیم برای نجات سپیدرود آنرا بخریم ! واقعا جای شگفتی دارد ! اگر هواداران این تیم گزارش مالی شهرداری را بدانند و اطلاع داشته باشند ، به مانند سهام دارانی که برای خرید سهام اول وضعیت مالی آن شرکت را بررسی می کنند ، محال است که اجازه بدهند سپیدرود به شهرداری واگذار گردد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

م.ت جمعه , ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵

با سلام عالي بود اما جناب آقاي باقري يك دست صدا نداره اگر چند نفر از اعضاي شورا يك ذره شجاعت و جسارت داشتند ومنافع خودشون رو در نظر نگيرند ومانند شما به نفع مردم صحبت كنند قطعا بيت المال به هدر نميرفت با تشكر ،يا علي

علیرضا شنبه , ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

ضمن عرض سلام و احترام . یک سوال : مگه استاندار گیلان به غیر از سکوت در مقابل اقدامات مختلف در استان، بر علیه آنها انتقاد هم می کند ؟!

محسن.فومن یکشنبه , ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱:۰۲

اقای باقری مگه شما چیزی از گرسنگی میدونید؟اقای باقری فرزند خودت که یه بچه حزب الله معروف بود تو شهر و کارمند استانداری بود الان ۷ماه بخاطر بازی های سیاسی شما حقوق نگرفته؟!خبر دارید؟؟نه چون به فریبکاری عادت کردید…کسی که به خانواده خودش رحم نمیکنه بخاطر سیاست و فریبکاری و بچه خودش رو طمعه قرار میده چطور به فکر پاکبان و رفتگران زحمت کش هستش!!تموم کنید خواهشا مردم فهمیده رو فریب ندید!!

رفتن به نوار ابزار