کد خبر : 10940
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396- 28: 10

آقای استاندار؛ چه منافعی بین معاون شما و شهردار وجود دارد!؟/ اجازه ندهید نهادهای قانونی توسط فردی فرصت طلب زیر سوال رود

آقای استاندار؛ چه منافعی بین معاون شما و شهردار وجود دارد!؟/ اجازه ندهید نهادهای قانونی توسط فردی فرصت طلب زیر سوال رود

آیا جناب عالی در جریان سفر خارجی شهردار بوده اید؟ نکند که شهردار رشت همان طور که شورا را به هیچ می انگارد برای استانداری نیز مرجعیتی قایل نیست؟

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت یادداشتی با عنوان “سخنی با استاندار گیلان؛ به وظیفه نطارتی تان عمل کنید” نوشت که متن آن در ذیل آمده است:

روز پنج شنبه یکی از معاونان شهردار رشت را دیدم و گفت و گویی بین ما در خصوص مرخصی بدون اذن شهردار از شورا انجام شد و ایشان در لابه لای این گفت و گو مدعی شد که شهردار با اجازه معاون عمرانی استاندار به مرخصی رفته است . فارغ از درستی یا نادرستی این نقل و قول، لازم دیدم با توجه به وضعیت شهر و شورا و شهرداری به طرح پرسش هایی از دکتر نجفی استاندار محترم گیلان بپردازم.

آقای استاندار؛ ابتدا استدلال شما را می پذیرم که شورای شهر ناظر و مسوول اصلی عملکرد شهردار است و اگر شورا به وظایف قانونی اش عمل می کرد نه شهر چنین وضعیت آشفته ای داشت و نه شهردار آن قدر جسارت می یافت که شورا را دور بزند و قانون را نادیده بگیرد و قرارداد و پروژه های آن چنانی را به شهروندان تحمیل کند و از خارج از استان پیمانکار و مصالح بیاورد و به نماینده مردم توهین نماید و در حالی که رستوران تی شین و خانه های انزلی اش را، بانک بخاطر بدهی اش ضبط نموده و خانه های گلسارش و … به دروغ مصاحبه کند و به شهروندان فضل بفروشد که وقت حسابرسی به دارایی هایش را ندارد و…

اقای استاندار؛ استدلال شما را به عنوان عضو شورا با جان و دل می پذیرم که شورای شهر ضعف دارد. فاقد برنامه جامع نظارتی است؛ اشرافیتی بر عملکرد شهردار ندارد. شورا دو قطبی شده است و یک قطبش منافع و مصلحتش را همراهی با شهردار می داند و کلا شورا رها کرده اند و فعلا مشغول لابی برای قرار گرفتن لیست انتخاباتی هستند و …

اقای استاندار؛ شما نماینده عالی دولت در استان هستید و آقای دکتر نوبخت شما را استاندار نمونه کشور می داند ممکن است بفرمایید چه نظارتی بر عملکرد شورا و شهرداری رشت به عنوان پرجمعیت ترین شهر شمال کشور داشته اید؟ آیا واقعا از منظر قانونی دست تان بسته است که حتی یک تشری هم به شورا و شهرداری نمی زنید؟ یا این که نگرانید همانند آن چه که قبل از عید از سیما گفتید و از سوی شهردار و عواملش به بیش از ۳۲ اتهام مواجه شدید مجددا مورد هتاکی ایشان قرار بگیرید؟

اقای استاندار؛ یکی از معاونان شما که متناسب با چرخش روزگار و نسیم باد خزری ، روزی اصولگرا، زمانی اصلاح طلب، مدتی هم عدالت محور و اخیرا هم اعتدالی شده است چرا باید در فعالیت های انتخاباتی شهردار شریک شود و تمام قد از شهردار حمایت نماید؟ چه منافع مشترکی بین ایشان و شهردار وجود دارد؟ آیا بین جناب عالی و معاون تان آن قدر شکاف وجود دارد که شهردار به شما می تازد و معاون تان او را می نوازد؟ این ناهمسویی در ساختارکلان مدیریتی استان را چگونه می توان توجیه کرد؟

اقای استاندار؛ شما شخصیتی موقر و مودب و اخلاقمدار هستید و علاوه بر این که مسئولیت خطیر راهبری دستگاه های اجرایی را به عهده دارید در ترویج ارزش های اخلاقی در نظام اجرایی استان نیز مسوولیت دارید. حال پرسشم این است که جناب عالی و یا دستگاه استانداری نسبت به هتاکی های شهردار رشت به نهادهای قانونی از جمله شورا و نماینده و استاندار و … چه واکنشی نشان داده است؟ ایا استانداری نسبت به چند هزار احکام جا به جایی و بی اعتبار سازی نظام مدیریتی و تخصصی و کارکرد انتخاباتی شهردار و پروژه هایی که در ان فساد دیده میشود و یا نحوه تعاملات شهرداری با دیگر نهادها و … هیچ تعهد و مسوولیتی ندارد؟

اقای استاندار؛ چرا وقتی همه استان درگیر سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان است و در عید نوروز و سفر میلیونی مردم به گیلان، شهردار رشت بدون اخذ مجوز از شورا و صرفا با نگارش یک نامه به رئیس شورا و اشاره ای به سفر خارجی اش نمی کند به مرخصی می رود سوال من این است که آیا جناب عالی در جریان سفر خارجی شهردار بوده اید؟ آیا عدم حضور شهردار کلان شهر رشت در این شرایط حساس، اهمیتی نداشته است؟ نکند که شهردار رشت همان طور که شورا را به هیچ می انگارد برای استانداری نیز مرجعیتی قایل نیست؟

آقای استاندار؛ لطفا از قدرت و اقتدار قانونی تان دفاع کنید و اجازه ندهید نهادهای قانونی توسط فردی فرصت طلب زیر سوال برود. معتدل و مقتدر باشید اما تایید می فرمایید که انفعال هیچ گاه اعتدال معنا نمی دهد!

امیدوارم نامه ام را از روی دلسوزی به نظام و مردم شهرم بدانید و علی الخصوص سوء استفاده از کسی که شخصا اعلام می نماید از تورم به خوبی استفاده نموده کی باید روغن ۱۷ کیلویی بخرد و چه زمانی بفروشد به سرمایه ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی رسیده ؟! بعید میدانم ادعای ایشان درست باشد که معاون حضرتعالی اجازه خروج از کشور را به ایشان داده است .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار