کد خبر : 21003
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396- 40: 21

آقای استاندار! نسبت به سلامت اخلاقی و اقتصادی مدیران خود حساسیت بیشتری داشته باشید

آقای استاندار! نسبت به سلامت اخلاقی و اقتصادی مدیران خود حساسیت بیشتری داشته باشید

همانطور که جلساتی با فعالین اعتدال و اصلاح طلب برگزار میکنید با جوانان مومن انقلابی و حزب اللهی نیز دیدار ترتیب دهید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه گیلانستان، آیین گرامیداشت روز دانشجو در تالار حکمت دانشکده انسانی دانشگاه گیلان با حضور جمعی از مسئولین و سخنرانی مصطفب سالاری استاندار گیلان برگزار شد.

در این مراسم و قبل از سخنرانی سالاری، نمایندگان تشکلهای دانشجویی نیز هر کدام دغدغه ها و مطالبات خود را بیان کردند.

مجتبی خورسندی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان اظهار کرد: جناب اقای دکتر سالاری سازمان بسیج دانشجویی و به طبع بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در دهه اخیر علی رغم فعالیت های علمی فرهنگی سیاسی خود که هر ساله در راستای گفتمان سازی انقلاب اسلامی و ساخت انسان تراز انقلاب انجام می دهد هدفگذاری خود را فعالیت های جهادی تلاش در جهت محرومیت زدایی کاهش و رفع فقر تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی و مطالبه گری مبتنی بر عدالت محوری قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد بسیج دانشجویی استان و بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در سالهای اخیر با حضور در روستاهای استان در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری شروع به فعالیت نمودند از ساخت مسکن و مسجد و مدرسه تا برگزاری کلاسهای توانمند سازی اقتصاد روستا و کلاسهای آموزشی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان. اما به علت گستردگی مناطق ازدیاد مسائل مشکلات و معضلات با جایگاه مطلوب فاصله زیادی داشته و نگاه ویژه تمامی مسئولین استانی به ویژه حضرتعالی در دستور به اختصاص بودجه مضاعف در این امر توسط دانشگاه های استان و دستگاه های ذی ربط را می طلبد‌.

دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی گیلان با اشاره به شناسایی نقاط آسیب پذیر حاشیه شهر رشت توسط بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های بسیج دانشجویی استان که متشکل از فارق التحصیلان تحصیلات تکمیلی میباشد ۸ نقطه آسیب پذیر حاشیه شهر رشت را شناسایی کرده است که امروزه معضل حاشیه نشینی شکاف طبقاتی در این خصوص متاسفانه از نظرهای ما دور مانده و مورد غفلت قرار گرفته است. لذا خواهشمندیم گامی موثر در حمایت از گروه های جهادی دانشجویی برداشته تا طعم شیرین خدمت به اقشار آسیب پذیر بدون موانع موجود توسط گروههای دانشجویی بیش از پیش چشیده شود.

خورسندی پیشنهاد برگزاری جلسه ای با حضور روسای دانشگاه های استان و معاون عمرانی استانداری جهت تسهیل فعالیت اردوهای جهادی داد و گفت: همچنین پیشنهاد میگردد ۱۰ درصد از اعتبارات طرح اشتغال روستا به حوزه صنایع دستی اختصاص یابد و ۱۰ درصد به حوزه گردشگری که با اتصال این دو با یکدیگر و فعال سازی دانشجویان روستایی در صنایع وابسته به این دو حوزه و ارائه طرح و ایجاد استارتاپ های مرتبط با آن می توان گام موثری در تامین اشتغال برداشت.

وی با اشاره به دستگیری های اخیر برخی مدیران ارشد استان اظهار داشت: جناب اقای دکتر سالاری پیشگیری بهتر از درمان است از حضرتعالی تقاضا داریم نسبت به سلامت اخلاقی و اقتصادی مدیران تحت امر حساسیت بیشتری داشته و سیستم نظارت شفافی در عملکرد آنان اعمال دارید تا وقایع نامطلوب ماه های گذشته مبنی بر دستگیری مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و معاون استاندار نباشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ابراز نمود: مطالبه بعدی ما استفاده از تمام سلیقه ها به دور از نگاه سیاسی مبتنی بر اصل شایسته سالاری در حلقه مشاورین جوان شماست. همانطور که جلساتی با فعالین اعتدال و اصلاح طلب برگزار میکنید با جوانان مومن انقلابی و حزب اللهی نیز دیدار ترتیب دهید و از نظرات انان استفاده نمایید.

خورسندی با بیان اینکه امیدواریم حضور شما در جمع دانشجویان محدود به دانشگاه گیلان و فقط برای گرامیداشت ۱۶ آذر نباشد، افزود: در بحث مسائل زیست محیطی مبتلا به استان مخصوصا رودخانه های گوهر رود و زرجوب و سراوان که در حال تبدیل به بحران زیست محیطی هستند در جذب و تخصیص اعتبارات ملی همت ویژه شما را می طلبد.

وی خطاب به استاندار با تاکید بر اینکه از شما نجات اداره کل ورزش و جوانان گیلان از سیاسی کاری و سیاست بازی را خواستاریم، اذعان نمود: جناب آقای دکتر سالاری خواهشمندم بررسی دقیق نسبت به این اداره کل داشته باشید. اداره ای که به امید و نشاط ما جوانان گره خورده، امروز تبدیل به حوزه نفوذ برخی نمایندگان مجلس و شورای شهر و چهره های سیاسی شده است. امروز در اکثریت هیات های ورزشی استان کسانی به عنوان رئیس هیات قرار گرفته اند که یک بار لباس آن ورزش مربوطه را به تن نکرده اند. بگذارید ورزش برای ورزش کاران باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار