کد خبر : 26981
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

آقای رئیس! خانه مشروطه برای فرهنگ شهر واجب تر است یا دفاع مقدس؟!

آقای رئیس! خانه مشروطه برای فرهنگ شهر واجب تر است یا دفاع مقدس؟!

آیا جوانان شهر رشت در شرایط فعلی به خانه مشروطه بیشتر نیاز دارند یا مکانی برای کسب فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت؟!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، خبری در رسانه‌ها منتشر شده که ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر رشت قرار است به زودی به “خانه مشروطه گیلان” تبدیل شود و در همین راستا نمایشگاهی با عنوان اسناد مشروطه گیلان نیز به مدت دو روز در این مکان افتتاح شد.

9845

محمدحسن عاقل منش نیز از ابتدای ریاستش بر کمیسیون فرهنگی شورا همواره از تاسیس خانه مشروطه گیلان در رشت خبر داده و در جلسه نوزدهم این کمیسیون تصویب نمود که عمارت “میرزا خلیل رفیع” به زودی به نخستین خانه مشروطه گیلان تبدیل شود.

اینکه بعد از انتقال مکان شورای شهر به خیابان سعدی و ساختمان مرکزی شهرداری نباید از ظرفیت ساختمان فعلی شورا غافل شد بر کسی پوشیده نیست، اما در میان این‌همه نیازهای فرهنگی مردم شهر در حوزه‌های مختلف مذهبی، هنری، اجتماعی، ورزشی و… چرا باید احداث خانه مشروطه اولین اولویت و دغدغه اصلی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر باشد؟!

آیا جوانان شهر رشت در شرایط فعلی به خانه مشروطه بیشتر نیاز دارند یا مکانی برای کسب فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت؟!

آیا کمیسیون فرهنگی شورا احساس نمی‌کند آشنایی جوانان با اسطوره‌ها و قهرمانان شهرشان چه در سالهای دفاع مقدس و چه بعد از آن و جبهه مقاومت، اولویت بیشتری نسبت به خانه مشروطه دارد؟!

شایسته است رئیس کمیسیون فرهنگی گزارشی از اقدامات یکسال اخیرشان در راستای کمک به فرهنگ جبهه و شهادت را به مردم بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد شنبه , 23 تیر 1397 - 16:20

این جماعت توفیق نبوده و نیست کار و یادشان با ارزشها گره بخورد. بسی سعادت برای زنده نگه داشتن یاد شهدا هست که این حضرات فعلاً ندارند.

علی یکشنبه , 24 تیر 1397 - 2:55

هر چیزی جای خود را دارد و بودن یکی دلیل بر نفی دیگری نیست . ما تاریخ مشروطه گیلان را باختیم و بنام بختیاری ها و آذری ها شد و تاریخ دفاع مقدس را هم میبازیم و بنام دیگران میشود . باید مشروطه را برگردانیم و باید هر دو همزمان در دوجای مختلف حفظ شود

رفتن به نوار ابزار