کد خبر : 7665
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395- 10: 14

آقای نماینده! لطفا طرح عقیم سازی نجومی بگیران را به مجلس ارائه کنید

آقای نماینده! لطفا طرح عقیم سازی نجومی بگیران را به مجلس ارائه کنید

در حالی که معاون رئیس جمهور گفته است باید طرح عقیم سازی کارتن خوابها بررسی شود نماینده آستانه اشرفیه بصورت ضمنی از این سخنان حمایت کرده است.

به گزارش گیلانستان،، هنوز چند روزی از اظهارات طاغوتی معاون رئیس جمهور درباره عقیم سازی گورخوابها، کارتن خواب ها و … نمی گذرد که نماینده مردم آستانه اشرفیه در اظهاراتی نشان داد که از حامیان این طرح است.

هشتم دی، شهیندخت مولاوردی، از جایگاه «معاون رئیس‌جمهور» برای «زنان کارتن‌خواب» چنین نسخه ای را پییچیده بود: «هنوز دولت برنامه مشخصی در رابطه با عقیم‌کردن زنان کارتن‌خواب ارائه نداده است. قطعا این برنامه باید از سوی وزارت بهداشت بررسی شود که به همین منظور، مباحثی هم در جریان است»!

به قول حسین قدیانی جز این نیست که «هنوز دولت برنامه مشخصی…» یعنی آنچه تاکنون به ذهن دولت اعتدال درباره رسیدگی به کارتن‌خوابی زنان رسیده، «عقیم‌کردن» ایشان است!

اما حمایت برخی سیاسیون از جمله نماینده مردم آستانه اشرفیه در این اظهارات معاون رئیس جمهوری  نیز در نوع خود جالب و تأسف آور است.

محمدحسین قربانی گفته است: امروز تلاش در تمام دنیا بر این است که انسان سالم تحویل جامعه داده شود زیرا محوریت توسعه جامعه انسان سالم است و همه تلاش‌ها بر آن است تا از تولد نوزاد مبتلا به بیماری غیرقابل درمان جلوگیری کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث کارتن خواب‌ها باید گفت که به علت نبود ملزومات بهداشتی یا عدم آزمایش های کافی و اطلاع نداشتن برخی از این افراد از ابتلا به بیماری هایی نظیر اچ آی وی مثبت، ممکن است با تولد نوزاد، در آینده متحمل هزینه های سنگینی شویم.

سوال اساسی از این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی این است که خسارات گورخوابها و معتادان بر کشور بیشتر است و یا نجومی بگیران و اختلاس گران بیت المال که هیچ تعهدی به اصول اخلاقی و انسانی ندارند و حاضرند پول بسیاری از مردم فقیر و نیازمند را برای منافع فردی حیف و میل کنند؟

درباره تأثیر مال حرام بر نوزاد همین بس که حضرت آیت الله مظاهری در خصوص تأثیر غذا بر فرزند می فرمایند: غذای حلال در آن وقت (انعقاد نطفه) تأثیر عجیبی روی بچه دارد چنانچه غذای حرام در شقاوت اولاد تأثیر عجیبی دارد… غذای حرام، مال حرام، از هر آتشی بدتر است اگر نطفه بچه منعقد شود از غذای حرام رستگار شدن او کاری است بس مشکل(۱).

اگر غذا شبهه ناک باشد خطرناک است اما شبهه این غذا را می شود با بسم الله و دعا و راز و نیاز رفع کرد. اما غذای حرام را هیچ کاری نمی شود کرد و وای بر آن بچه‌ای که از غذای حرام نطفه او منعقد شود، و بدا به حال بچه ای که از پولی که در آن ربا بود. یا پولی که در آن غش در معامله کرده است به وجود آید. آیه ای از قرآن کریم است که می فرماید: «آن کسانی که غذای حرام می خوردند خیال نکنند که غذا می‌خورند، بلکه این آتشی است که آنان می‌خورند(۲).

بنابراین تولد نوزاد نجومی بگیرانی که از مال حرام ارتزاق کرده اند ممکن است منجر به تولد نوزادانی شقی شود که رستگار شدن آنها به سختی فراهم است اما معتادان جامعه را می تواند با روشهایی درمان کرد. همچنین فرزندان نجومی بگیران می توانند به مراتب بیشتر از پدران خود بر جامعه اثرات منفی وارد کنند و منجر به رواج بی عدالتی اجتماعی در جامعه شوند اما یک فرد معتاد دامنه اثرگذاری اش تنها بر خود و خانواده اش است. نجومی بگیران تنها با حقوق یک ماه خود حقوق صدها نفر را پایمال می کنند و دامنه اثرگذاری این دو طیف جامعه بسیار متفاوت است.

بنابراین به نماینده محترم مردم آستانه اشرفیه پیشنهاد می کنند طرح عقیم سازی نجومی بگیران، اختلاس گران و دزدان بیت المال را به مجلس ارایه کند و در امر مبارزه با فساد اقتصادی پیش قدم شود.

پی نوشت:

۱-ترجمه تفسیر المیزان، ج۱۳، ص: ۲۰۲.
۲-مظاهری، حسین، تربیت فرزند از نظر اسلام، انتشارات ام ابیها، ۷۸، ص ۴۳ و ۵۰.

منبع: ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار