کد خبر : 14516
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396- 38: 1

آقای نماینده چقدر دلتان برای فارغ التحصیلان جویای کار گیلان می سوزد!؟

آقای نماینده چقدر دلتان برای فارغ التحصیلان جویای کار گیلان می سوزد!؟

بی شک اینگونه عملکردها و خودشیرینی های تبلغاتی و پوپولیستی هرگز نمی تواند باعث نادیده گرفتن عملکرد ضعیف دولت در حوزه های اقتصادی،اشتغال کشاورزی، محیط زیست و گردشگری باشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از گیلان نوین، یکی از نمایندگان که بر اساس عملکرد سالهای گذشته خود به وکیل الدوله معروف شده است در همایشی تحت عنوان تجلیل از کارآفرینان برتر طرحهای اشتغال زایی و خودکفایی کمیته امداد امام گیلان مطالبی را عنوان کردند که بسیار جای تأسف دارد.

در این همایش که ظاهرا برای تجلیل از کارآفرینان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد و همانند دیگر نمایش های سالهای گذشته محلی برای تبلیغ و تطهیر مسئولین دولتی به جهت جلب بودجه های مصوب دولتی برگزار می گردد جعفرزاده نماینده پر حاشیه شهر رشت از نوبخت و فعالیتهای ایشان برای گیلان تجلیل می کند. تجلیلی که با توجه به عملکرد دولت در سالهای گذشته جای بسیار تأمل و تفکر دارد.

عملکردی که نه تنها دردی از آلام مشکلات و کلاف های پیچ در پیچ استان کم ننموده است بلکه بعضا بر خلاف ادعای انجام شده بر مشکلات این استان افزوده است. به عنوان نمونه می تواند به انتصابات رابطه ای و خارج از ضابطه نزدیکان فامیلی و جناحی اشاره نمود. از برخی از معاونین استاندار گرفته تا مشاورین مدیران کل با استفاده از رانت های ذکر شده در اموری به کار گرفته شده اند که کوچکترین سابقه و تخصصی وجود نداشته اند.

نتیجه این گونه به کار گیری ها می شود آنچه که نماینده محترم تالش از استخدام خارج از ضابطه و بر اساس روابط موجود ۴۰۰ نفر در ادارات استان گیلان از آن یاد کرد. انتصاباتی که با گرو کشی بودجه ای و منوط کردن تخصیص های ادارات به این استخدام های خارج از ضابطه به صورت چراغ خاموش صورت پذیرفته است.

حال سوال از جناب جعفرزاده این است که آیا تخصیص اعتباراتی که بر اساس قوانین کشور جزء وظایف دولت است می تواند دلیلی باشد بر این گونه وجیزه گویی ها و تبلیغات رسانه ای. آیا وضعیت نامطلوب و ترافیک سنگین جوانان جویای کار که بعضا با مدارج عالی دانشگاهی سالهای سال جوای کار هستند باز هم جای تعریف و تمجید برای دولتی می گذارد که عملکردی قابل دفاع در جهت اشتغال استان گیلان ندارد. آیا تخصیص بودجه های که بعضا به صورت کامل هم صورت نمی پذیرد می تواند عاملی برای سرپوش گذاشتن بر علمکرد ضعیف و بعضا غلط دولت مورد حمایت ایشان باشد.

بی شک اینگونه عملکردها و خودشیرینی های تبلغاتی و پوپولیستی هرگز نمی تواند باعث نادیده گرفتن عملکرد ضعیف دولت در حوزه های اقتصادی،اشتغال کشاورزی، محیط زیست و گردشگری باشد. ای کاش شخصیتی که بر اساس شعارهای تبلیغاتی قول بر حمایت و دفاع از حقوق مردم داده است، در عمل نیز در حمایت از مردم و جوانان تحت فشار اقتصادی گیلان که صدای خرد شدن استخوانهای عزت و غرورشان در زیر این بار سنگین مصائب و مشکلات زندگی شنیده می شود پایبند بودند.

ای کاش نماینده مذکور در مقابل ظلم و ستمی که علیه جوانان تحصیل کرده گیلان توسط معاون استانداری که بدون هیچ تجربه کاری و صرفا بر اساس رابطه جناحی و سیاسی با حمایت جناب نوبخت به این مسئولیت گماشته شده اند بر اساس وظیفه و سوگندی که برای دفاع از حقوق ملت یاد نموده اند می ایستادند و حداقل اشاره ای کوچک به این جفای روشن در کنار حمایت های بی چون و چرایشان می کردند.

و آخر اینکه پدیده انتخابات در ایران بیشتر از اینکه یک پدیده قابل پیش بینی باشد پدیده ای است قابل تحلیل و پند آموزی. اینکه دولت و یا فردی در انتخابات با رأی مناسب پیروز شود دلایل پیشینی خاص خودش را دارد که تحلیل های واقع گرایانه و تجربیات تاریخی نشان داده است که اگر بر شعارها و وعدهای انتخاباتی عمل نشود در انتخابات بعدی توسط همان مردم در پای صندوق های رأی به شدت تنبیه خواهند شد و باید با صدای بلند گفت فاعتبرو یا اولی الابصار. البته اگر بصیرتی وجود داشته باشد که از نوع عملکردها در حمایت از فتنه و فتنه گران در این زمینه هم امیدی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار