کد خبر : 82955
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401- 19: 15

آماده کردن شالیزارهای رشت برای سال سخت زراعی آینده

آماده کردن شالیزارهای رشت برای سال سخت زراعی آینده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت به پیش بینی های بارش باران در سال جاری که به اندازه سال گذشته اعلام شده اشاره کرد و گفت: امسال از نظر آب سال سختی بود و به همین دلیل خود را برای فصل زراعی پیش رو  آماده می‌کنیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، مسعود اسدی پرور در گفت گویی با بیان اینکه شهرستان رشت یکی از بزرگترین شهرستان های برنج خیز کشور است اظهار کرد: همه تلاش ما این است که در این شالیزارها شاهد کاهش هزینه تمام شده تولید برنج سفید باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی شالیزاری کمک موثری در کاهش هزینه تولید برنج می‌کند، افزود: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رشت یکپارچه‌سازی شدند.

 

اسدی پرور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هکتار دیگر از شالیزارهای شهرستان رشت در حال تجهیز و نوسازی هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه در مجموع ۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان رشت قابلیت تجهیز و نوسازی دارند، تصریح کرد: مطالعه ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری رشت برای تجهیز و نوسازی انجام شده است و در صورت تامین اعتبار اقدامات عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

 

وی تزریق اعتبار برای یکپارچه سازی اراضی شالیزاری شهرستان رشت را کند عنوان کرد و ادامه داد: تزریق این اعتبار نه ‌تنها موجب افزایش راندمان مصرف آب برای تولید برنج سفید در این اراضی خواهد شد بلکه رنج تولید این محصول را نیز کاهش خواهد داد.

 

اسدی پرور در ادامه به پیش بینی های بارش باران در سال جاری که به اندازه سال گذشته اعلام شده اشاره کرد و گفت: امسال از نظر آب سال سختی بود و به همین دلیل خود را برای فصل زراعی پیش رو  آماده می‌کنیم.

 

وی افزود: البته پارسال هم علیرغم کمبود آب و بارندگی حتی یک هکتار از زمین های شالیزاری نکاشته شده باقی نماند و در مجموع ۱۴۵ تن برنج سفید از برنج اولیه برداشت شد و در حال حاضر نیز برداشت راتون به اتمام رسیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت به اجرای دیگر برنامه‌هایی که در کشاورزی شهرستان رشت در دستور کار است اشاره و مهمترین آنها را احیای آب بندان ها، لاینینگ و بتونی کردن انهار عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار