کد خبر : 10061
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395- 41: 23

آمادگی اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ جوان بیکار رشتی را در صنایع پوشش داریم

آمادگی اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ جوان بیکار رشتی را در صنایع پوشش داریم

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران گفت: طرح توجیهی کارخانجات صنایع پوشش ایران ارائه شده و با استفاده از دستگاه‌های جدید آماده احیای دوباره با اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر است.

به گزارش گیلانستان، مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران عصر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اشاره به اینکه از کار افتادن دستگاه‌های تهویه و گرمایشی این کارخانه موجب تحسن کارگری شد اظهار کرد: ۲۲ بهمن سال ۸۳ به دلیل بارش برف سنگین ۱۸ هکتار از سقف سالن‌های کارخانه مذکور به طور کامل و نیمه کامل فرو ریخت و تخریب شده است.

خسرو فرخی رشته‌رودی به اقدام خریداران بخش خصوصی مبنی بر فروش ماشین‌آلات کارخانجات صنایع پوشش ایران اشاره کرد و افزود: سال ۸۵ شورای تامین گیلان حکم خلع‌ید بخش خصوصی را صادر کرد و کارخانجات مذکور به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند واگذار شد ضمن اینکه هیأت دولت طی مصوبه‌ای کارخانه را به بخش دولتی اعاده کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند مطالبات ۹ ماه کارگران کارخانجات صنایع پوشش ایران را تسویه کرده است، تصریح کرد: هشت میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی تقسیط و پرداخت شده است.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران، ورود دوباره سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این شرکت را سبب ایجاد مشکل کارگری در سال ۹۰ خواند و بیان کرد: از سال ۹۱ به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی، پرداخت نشدن مطالبات کارگران و تخریب صنعت نساجی، مشکل کارخانه مذکور بیشتر شد و کارگران با تصمیم و اقدامی خودجوش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از کارخانه بیرون کردند و در ۲۲ اسفندماه سال ۹۱ شورای تامین شهرستان رشت شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را مکلف به حفظ مالکیت در جلوگیری از بین بردن بیت‌المال در کارخانجات صنایع پوشش ایران کرده است.

فرخی رشته‌رودی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند تمام مطالبات کارگران و تامین اجتماعی کارخانجات صنایع پوشش ایران را پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان رسمی کارخانه مذکور بازنشسته شدند و تنها هشت نفر به دلیل نداشتن احراز صلاحیت نتوانستند بازنشسته شوند.

وی به تلاش دوباره سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مورد مالکیت کارخانجات صنایع پوشش ایران اشاره کرد و یادآور شد: در مورد مالکیت کارخانجات مذکور منتظر حکم دستگاه قضایی هستیم.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران با بیان اینکه وجود ۱۰۰ نفر از کارکنان متخصص و دستگاه‌های جدید امکان راه‌اندازی دوباره این کارخانه را فراهم کرده است، اظهار کرد: طبق طرح توجیهی که ارائه کردیم، می‌توانیم بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال جدید در کارخانه مذکور ایجاد کنیم.

فرخی رشته‌رودی به برطرف شدن بیشتر مشکلات کارخانجات صنایع پوشش ایران اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب، آمادگی کامل برای احیای دوباره کارخانه وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار