کد خبر : 29602
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

آمادگی دستگاه‌های اجرایی گیلان برای مقابله با بحران سیل

آمادگی دستگاه‌های اجرایی گیلان برای مقابله با بحران سیل

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت:‌ کلیه دستگاه‌های عمرانی و خدماتی استان گیلان در صورت بارش شدید باران و بحرانی‌شدن شرایط در آمادگی کامل هستند.

به گزارش گیلانستان، کاظم یوسفی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و تمامی دستگاه‌های عمرانی و خدماتی استان گیلان برای مقابله با هرگونه بحران آماده هستند.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد:‌ طبق گزارشات سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی از فردا وارد گیلان می‌شود که در پی فعالیت آن اکثر نقاط استان به ویژه در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای شاهد بارش باران خواهند بود که در برخی نقاط نیز شدت آن بیشتر است.

یوسفی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در فرمانداری‌های گیلان خبر داد و افزود:‌ تمامی این ستادها دیروز و روزهای گذشته برای مقابله مؤثر و آمادگی‌های لازم تشکیل جلسه داده‌اند تا در صورت تشدید بارش‌های باران اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط به سرعت انجام گیرد.

وی آمادگی دستگاه‌های عمرانی و خدماتی را بسیار ضروری خواند و ابراز داشت:‌ در جلسه مدیریت ستاد بحران که در سطح فرمانداری‌های استان گیلان برگزار شد ضمن بررسی وضعیت امکانات زیرساختی وظیفه هر کدام از دستگاه‌ها و متولیان آن نیز تشریح و به اطلاع آنان رسیده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به مردم داده شده است تصریح کرد:‌ احتمال اینکه شدت باران در روزهای آینده از یک حد مجاز فراتر رود بسیار زیاد است به همین خاطر باید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم دچار مشکل و خسارت نشوند.

یوسفی شدت بارش باران را طبق گزارشات سازمان هواشناسی از فردا عصر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ جلگه مرکزی و مناطق کوهپایه‌ای احتمالاً شاهد بیشترین بارش باران هستند و بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نیز این سامانه بارشی تا یکشنبه در استان گیلان مستقر است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار