کد خبر : 44769
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398- 27: 11

آمار دقیقی از فرماندهان شهید گیلانی در دفاع مقدس وجود ندارد

آمار دقیقی از فرماندهان شهید گیلانی در دفاع مقدس وجود ندارد

گیلان ۸ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است اما در حال حاضر آمار دقیقی از سوابق مسئولیتی فرماندهان شهید دفاع مقدس این استان وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان گیلان با وجود دور بودن از مناطق عملیاتی تعداد ۸ هزار شهید گلگون کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است اما به گفته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حال حاضر آمار کامل و چندان دقیقی از سوابق مسئولیتی فرماندهان شهید دفاع مقدس این خطه شهیدپرور در دست نیست.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: رشادت‌ها و موفقیت‌های بسیار درخشان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس موضوع الگوسازی و شناخت فرماندهان و سرداران شهید را در شرایط کنونی جامعه، بیش از پیش به امری لازم و ضروری تبدیل کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه آمار و ارقام تعداد شهدای فرمانده و سرداران شهید استان گیلان به‌طور دقیق مشخص نیست تصریح کرد: برخلاف دوران دفاع مقدس که از حیث گستردگی بسیار مورد توجه بود آمارهای ما از شهدای جریان جبهه مقاومت استان گیلان کامل بوده و مستندات خوبی از آنان تدوین شده است.

وی «شهید جعفری‌نیا» و «شهید حسین‌پور شلمانی» را از جمله شهدای فرمانده و شاخص گیلان در جبهه مقاومت اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر همکاری خوبی بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان برای کامل‌تر کردن آمار سرداران شهید استان شکل گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شناسایی بیش از ۴۰ فرمانده شهید دوران دفاع مقدس استان از بین نیروهای ارتش و سپاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: به اعتقاد ما این عددها کامل نیست بنابراین برای تکمیل ارقام مذکور باید از تمام روش‌ها برای شناسایی فرماندهان جنگ استان گیلان استفاده کنیم.

بایرامی از مراجعه تعداد بسیار زیادی از خانواده‌های شهدا به اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: این دسته از خانواده‌های شهدا در مراجعات مکرر خود به بنیاد حفظ آثار، مدارک و مستنداتی را ارائه کرده و معتقدند شهیدشان از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس تعریف ستاد کل نیروهای مسلح چه شهدایی به عنوان سرداران شهید استانی تلقی می‌شوند تصریح کرد: شاخص مورد استناد ستاد کل نیروهای مسلح شهدایی هستند که در تراز ملی تعریف شده‌اند که به‌طور کلی این شاخص از فرمانده، جانشین و معاون لشکر به بالاتر را شامل می‌شود.

بایرامی تعداد سرداران شهید ملی استان گیلان را ۵ شهید شامل شهید نامجو، شهید املاکی، شهید بیگلو، شهید خوش‌سیرت و شهید قلی‌پور اعلام کرد و گفت: مطمئناً استان گیلان شهدای بسیار زیاد دیگری هم دارد که در تراز ملی هستند اما برای شناسایی و تکمیل دقیق آمار این شهدا باید طبق برنامه‌ریزی‌ها به جلو حرکت کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه این استان فرمانده گردان‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی شهید  زیادی دارد اظهار داشت: تکمیل کردن شمار شهدای فرمانده و سرداران شهید استان گیلان از جمله اهداف مهم این نهاد محسوب می‌شود و برای تحقق آن رایزنی‌های گسترده‌ای نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار